نشست اخلاق با محوریت «مقام انسان و انسانیت انسان» با سخنرانی حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۲۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: وجه وجودی انسان حدود اربعه است و تنها موجودی که وجه اربعه (عقل، روح، قلب و جسم) دارد انسان است چرا که پروردگار این موجود را اشراف مخلوقات خلق کرده و این اشرافیت بواسطه حدود اربعه بر همه موجودات است.
وی افزود: از همین کلمه می‌فهمیم که خدا انسان را طوری قرار داده که فقط خدا را بپرستد! وقتی چیزی در رأس قرار گرفت و همه چیز عالم زیر مجموعه انسان شد پس توقع زیادی نیست که انسان باید خدا را بپرستد! اولین نقطه و جبهه جنگ بین لشکر شیطان و الهیات که اعم از ملائکه، انبیاء و اولیاء است در مسئله پرستش است.
این استاد اخلاق اظهار کرد: انسان خداپرست با عقل، روح، قلب و جسم خود معامله می‌کند؛ و این مطلب را می‌توان در شهدا دید که از جان خود می‌گذرند، چون همه جانشان را دوست دارند، ولی کسی که عقل را فدای حکم خدا کند می‌تواند از جان خود هم بگذرد.
وی با بیان روایتی از امام باقر (علیه السلام) گفت: «عزت بنده خدا درب خانه خداست، و خانه خدا نزدیک پرستشگاه شماست» اگر پرستشگاه انسان فقط خود خدا باشد تمامی ندارد و کلام خدا هم تمامی ندارد و خدا می‌فرماید: چنین انسان‌هایی همنشین شهدا، علما، اهل تقوا و «عند ربهم یرزقون» هستند ولیکن اگر پرستشگاه انسان چیزی غیر از خدا شودکشته همان خواهد شد چه زن، فرزند، شهوت و ...؛ کشته حقیقی کسی است که خداپرست حقیقی باشد.
این استاد اخلاق تصریح کرد: پرستش از جایی می‌آید که انسان وجوه اربعه خود را بشناسد و چه خوب است در این ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خدا است اگر میخواهیم «عند ربهم یرزقون» شویم لحظه افطار را درک کنیم چرا که به فرمود: ه حضرت علی (علیه السلام): «تشنگی لحظه افطار شراب اهل بهشت است.»
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات