مسئول بسیج سازندگی شهرستان چگنی گفت: دربحث اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ شهرستان چگنی توسعه وایجاد ٣٠ طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی داشته است.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۵۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱


سروان پاسدار محمد خورشیدوند مسئول بسیج سازندگی شهرستان چگنی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان گفت: تردیدی نیست عملیات روانی و هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان و استکبار جهانی و بدخواهان داخلی علیه بسیج سازندگی، در حقیقت مقابله باصلابت، موفقیت و نقش‌آفرینی تعیین‌کننده و مخلصانه جهادگران در صحنه محرومیت زدایی و استقلال کشور بوده که به حمدالله با هوشمندی و بصیرت ملت فهیم ایران اسلامی، عقیم و ناکارآمدی آن بر همگان روشن و مشخص شده است.
وی افزود: امروز بسیج سازندگی شهرستان چگنی با تعریف جدیدی از مدیریت جهادی در عرصه‌های سرنوشت سازباحضور آگاهانه، تعیین‌کننده، متعهدانه و بابصیرت خود، تجلی عشق و دلدادگی و نمادعزت، اقتدار، ولایت‌مداری، ایثار و فداکاری در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و روز به روز نیز شاهد گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی این یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) در بین جوانان این شهرستان چگنی باشیم.
مسئول بسیج سازندگی چگنی گفت: در سال ٩٧ بسیج سازندگی چگنی اقداماتی همچون برگزاری اردو‌های جهادی ١ روزه به تعداد هزار و ٥٠٠ نفر روز در عرصه‌های جمع آوری، برداشت محصولات کشاورزی، لایروبی و هرس کردن درختان و کاشت نهال و کمک در جلو گیری آتشسوزی جنگل‌های بلوط، خاموش کردن آتش به کمک منابع طبیعی و و جمع آوری زبال‌های در روستا‌ها در بحث محیط زیست و مسابقات فرهنگی ورزشی و قرآن واحکام و آموزش آن‌ها وکمک در مراسمات فرهنگی و یادواره‌های شهدا وسر کشی از خانواد‌های شهدا و جانباز و ایثار گر شهرستان داشته است.
وی تصریح کرد: بر گزاری اردو‌های جهادی ٧ روزه به تعداد ١٥٠ نفر اردو، کمک در ساخت و احداث ٢٠ پروژه خانه محروم با همکاری کمیته امداد و ١٠ سرویس بهداشتی، ١٠ حمام و ٥ خانه محروم با همکاری خیرین انجام شد.
خورشیدوند گفت: ارسال ٣ کانکس به مناطق صعب العبور، پخش ٢٠٠ جفت کفش و تهیه ٣ جهیزیه برای نو عروسان و تهیه و پخش ٥٠٠ البسه شامل کیف وکفش ولباس و لوازم التحریر ودر طرح همگام با کشاورز کمک به علمی کردن کشاورزان و دامدان به تعداد ٦٠ روستا در قالب ٣٠ شبکه را داشته است.
وی افزد: دربحث اقتصاد مقاومتی توسعه وایجاد ٣٠ طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی دام سبک و سنگین، زنبور عسل، مرغ بومی، میوه خشکن و ترشیجات و شوریجات، خیاطی وسایربه مبلغ ٣٠٠ میلیون تومان و آموزش ٢٠٠ نفر به صورت دوره‌ای و ٥٠٠ نفر به یک روزه در طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و برپایی ٢ نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی شهرستان داشته است.
مسئول بسیج سازندگی چگنی خاطر نشان کرد: در زمینه بهداشت ودرمان نیز اعزام ٣٠ پزشک عمومی و ٢ تیم دندان پزشک و ٣ تیم مشاوره به صورت دوره‌ای و ویزیت ٢٠٠٠ هزار نفر و پخش دارو رایگان به ارزش ٣٠ میلیون تومان در سه بخش شهرستان بود.
خورشیدوند بیان کرد: یکی ازبرنامه‌های جدید و نو جهاد گران در سال ٩٧ شرکت در رزمایش اقتدار عاشورایی محمد رسول الله به تعداد ٢٠٠ نفر بود که کار کمک در امر خدمات رسانی به محرومین شهرستان را انجام می‌دادند.
خورشیدوند در بحث سیل اخیر هم اشاراتی به خدمات رسانی سپاه معین، سپاه چگنی و گرو‌های جهادی مهمان، مستقر ومعین در شهر ستان چگنی کرد و گفت: در سیل اخیر سپاه چگنی و گرو‌های جهادی در ٢٤ ساعت قبل از سیل اقدام به هشدار باش در بین مردم شهرستان چه از طریق سامانه پیامک کوتاه بسیج وبه صورت حضوری واطلاع رسانی از طریق فرمانده هان پایگاه کرد وازطریق گرو‌های جهادی اقدام به نصب سیل بند در داخل کانال‌های شهر به کمک شهرداری و اقدام به لایروبی جوب‌های آب فصلی به داخل شهر و روستا ونصب سیل بند.
وی عنوان کرد:ناحیه چگنی با همکاری سپاه‌های معین اقدام به باز گشایی جاده بخش شاهیوند، جاده چم داود، دو آب و روستای زمزم به حیات الغیب و تهیه ١٢٠ لوله سیمانی و فلزی و نصب ٦٠ پل موقت کوچک برای بازگشای راه ودسترسی به روستا‌ها جهت خدمات رسانی گرو‌های جهادی را انجام دادند.
مسئول بسیج سازندگی چگنی گفت: در طول این مدت هم ٤ گروه جهادی که در روز‌های اول در کنار سیل زدگان بود کار پخت غذایی گرم در سه بخش را انجام دادند، کار لایروبی و برداشت گل ولای در داخل کوچه‌ها و خیابان شهر چگنی و خانه‌های مردم عزیز چگنی را توسط گرو‌های جهادی به تعداد روزانه ٣٠ گروه جهادی معین و مستقر در منطقه انجام دادن که ٦ گروه جهادی معین هم با ١٣ گروه جهادی مستقر در روستا‌های که سیل زده بودن کار پخش پک غذایی و پک بهداشتی انجام دادند.
ارسال نظرات