امام جمعه اراک گفت: انتخابات مظهر اقتدار،عزت و سربلندی ملی است و نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۱۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دومین شورای اداری استان مرکزی در سال جاری با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خودسازی است و انتظار داریم مدیران و مسئولین استاتی در درجه اول خود پرچم دار عزت و حفظ حرمت این ماه شریف باشند گفت:فرصت ماه رمضان باید بیش از گذشته مورد توجه باشد چراکه امسال این ماه شریف با مناسبت های تاریخی و انقلابی همراه شده است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امسال ۱۴۰۰مین سالگرد شهادت امیرالمومنین(ع) است که همه باید عنایت ویژه ای داشته باشیم افزود: شخصیت امیرالمومنین (ع) در تاریخ تکرار نشدنی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امیرالمومنین(ع) را عالی ترین،عدالتخواهترین،آزادی خواه ترین،عالم ترین،شجاع ترین و با غیرت ترین انسان تاریخ دانست و بیان داشت:استان مرکزی به جهت اینکه استان امام بزرگوار است باید برای امیرالمومنین(ع) سنگ تمام بگذارد.

وی با اشاره به مناسبت های سوم خرداد،چهاردهم خرداد،۱۵ خرداد عنوان کرد: مجموع این مناسبت ها در ماه رمضان امسال از دیگر برکات این ماه شریف است که باید باشکوه تر از گذشته برگزار شوند.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه فرصت های بسیار ارزشمندی در این ماه وجود دارد که باید ما به عنوان دلسوزان اهل بیت(ع) قدر بدانیم افزود: اگر بتوانیم در این مناسبت ها وحدت ملی،انسجام داخلی و همبستگی ملی را تقویت کنیم سبب مأیوس شدن دشمنان خواهیم شد.

وی با اشاره به عملکرد استان مرکزی در سیل گفت: زحمات مجموعه استان مرکزی در حدأقل رساندن آسیب های سیل بسیار موثر و مفید بود و این زحمات نیاز به تقدیر ویژه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تقدیر از کمک های مردمی برای مناطق سیل زده افزود: در شرایطی که تحریم های ظالمانه بر مردم فشار زیادی تحمیل کرده است این حضور مردم در صحنه خدمت رسانی عزت آفرین و افتخار آمیز بود.

امام جمعه اراک با تأکید براینکه از بحران سیل اخیر در استان مرکزی و چه در استان های دیگر به خوبی عبور کردیم اضافه کرد: استان خوزستان شرایط ویژه ای داشت و ورودی ۱۰ میلیارد متر مکعب آب به این استان به خوبی مدیریت شد و ملت ایران مردانگی و غیرت خود را نشان دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  بیان اینکه در بحث نوسازی و تکمیل تجهیزات خانواده های مناطق سیل زده هم باید همانند گام اول استوار برداشته شود افزود: ملت ایران در آزمون سیل ،سربلند بیرون آمد و علیرغم وجود مشکلات در کشور از این گردنه تلخ به خوبی عبور کردیم.

وی با اشاره به اینکه عمق فاجعه سیل با زلزله کرمانشاه تفاوت داشت و دلیل آن درگیری چند استان مهم در این سیل بود گفت: پیش بینی های حکیمانه تری باید برای جبران خسارات سیل انجام شود و تدبیراتی اندیشیده شود که دیگر شاهد اینگونه حوادث در کشور نباشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با انتقاد از هزینه های غیر لازم و ریخت و پاش ها افزود: به جای اینها باید به فکر جبران کمبودها باشیم و در همین موضوع شکر که امروز نایاب شده ما توان ۱۲۰ هزار هکتار زمین نیشکر را در کشور داریم که علاوه بر تولید شکر زمینه های تولیدی زیادتری در کشور برقرار می کند.

وی با تأکید بر اینکه کشور و استان مرکزی ظرفیت های بسیار گسترده ای در حوزه تولید دارد که باید به کار گرفته شود تصریح کرد: باید با تدبیر و اقدامات هوشمندانه از این فرصت ها استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشور را دیر هنگام دانست و افزود:  باتوجه به این که یکسال از خروج آمریکا از برجام می گذرد این تصمیم اقدام خوبی بود و این تصمیم شورای امنیت ملی تصمیمات نظام بودئو مصوبات این شورا برای تمام دستگاه ها الزام آور است.

امام جمعه اراک با انتقاد از وعده های کاغذی اروپائی ها گفت: اروپائی ها برای حل کردن مشکلات فروش نفت و مسائل بانکی تنها وعده های کاغذی داده اند و در مقام عمل هیچ اقدامی انجام نداده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف از مذاکرات را استفاده فواید برجام دانست و افزود: یک تن اورانیوم غنی شده را از دست دادیم که نتایج مثبتی و منفعت های ملی را برای کشور داشته باشد ولی طرفین به تعهدات خود عمل نکردند.

آیت الله دری نجف آبادیپشتوانه انقلاب اسلامی را ایمان،وحدت و همبستگیدانست وبیان داشت: انتخابات باید زمینه ساز عمل به قانون در کشور باشد و نباید وسیله ای برای رسیدن برخی ها به اهداف شخصی قرار بگیرددر این راستا وظیفه دستگاه های نظارتی این است که حساس ودقیق  باشند.

وی با اشاره به عملیات های روانی دشمنان برای استفاده از گزینه نظامی گفت: تهدیدات آمریکا موضوع تازه ای نیست و در واقع مقامات آمریکائی چون جان بولتون ابزار دست منافقین هستند و زبان آنها زبان رژیم آل سعود و صهیونیستی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ملت ایران مقتدرانه به راه پر افتخار خود ادامه می دهد افزود: هیچ قدرتی نمی تواند جلوی اراده فولادین ملت ایران را بگیرد و در واقع دشمنان هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

امام جمعه اراک با اشاره به شعار رونق تولید که امسال توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است گفت: در سال رونق تولید همه دستگاه ها باید جهت برداشتن گام های محکم در  تحقق شعار امسال تلاش کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امسال شرایط اقتصادی در کشور بسیار ویژه است افزود: صرفه جویی و مبارزه با تجمل گرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی،برقراری عدالت و حمایت جدی از تولید ناخالص ملی باید در دستور کار همگان باشد.

وی حمایت از تولید کنندگان را الزامی برای همگان دانست و بیان داشت: اگر واحدهای تولیدی معوقات بانکی دارند به شرطی که این معوقات در جهت اهداف شخصی و سودجویانه نباشند باید موانع را از سر راه بردارند و در صورتی سودجویانه بودن با شدت برخورد شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه در سال رونق تولید نباید واحدهای تولیدی ،صنعتی و کشاورزی استان دچار مشکل باشند گفت:وظیفه دستگاه ها در این شرایط بسیار حساس است و نباید مورد غفلت واقع شود.

وی استان مرکزی را الگویی برتر برای سایر استان ها دانست و افزود: همگان وظیفه دارند اخلاق اسلامی در جامعه را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری گفت: مبادا به خاطر اهداف سیاسی به استان و منفعت های ملی آسیب بزنیم.

امام جمعه اراک انتخابات را مظهر اقتدار،عزت و سربلندی ملی دانست و همگان را به حفاظت از آن ملزم کرد و گفت:کشتی انقلاب اسلامی باید همواره با اقتدار به راه خود ادامه دهد و وظیفه دستگاه هلی نظارتی سنجش سیستم در همه شرایط است.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه مسئولیت ها امانت هستند و ما در این استان امانت دار ۶۲۰۰ شهید استان هستیم خاطر نشان کرد: در مهر ماه امسال برنامه ملی کنگره ۶۲۰۰ شهید استان برگزار می شود که باید همه دستگاه ها برای باشکوه تر شدن آن همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات