خبرهای داغ:

سابقه ۲۵ ساله جزءخوانی حرم حضرت معصومه (س) /اهداء روزانه یک سفر کربلا و مشهد مقدس به شرکت‌کنندگان

رئیس اداره تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه آیین جمع خوانی قرآن کریم نزدیک به ۲۵ سال است که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، گفت: امسال در این برنامه به قید قرعه هر روز یک سفر کربلا و مشهد مقدس از سوی حرم حضرت معصومه (س) به شرکت کنندگان در مسابقه تفسیری جزءخوانی قرآن کریم اهداء می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۰۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸




به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، زهیر ثباتی عنوان کرد: آیین جمع خوانی قرآن کریم نزدیک به ۲۵ سال است که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، مرتلین قرآن کریم پیش از حضور در این برنامه، حدود ۶ ماه قبل از ماه مبارک رمضان جهت آزمون و بررسی تلاوت دعوت شده و پس از بررسی‌های لازم و موفقیت در این مرحله به آیین جمع خوانی حرم کریمه اهل بیت (س) جهت تلاوت قرآن کریم راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: هنگامی که مرتلین و قاریان قرآن کریم جهت آزمون در تلاوت دعوت می‌شوند، تلاوت‌های گذشته آن‌ها بررسی شده و براساس امتیازی که در این مرحله کسب می‌کنند، تعداد دفعات تلاوت قرآن کریم در برنامه جزءخوانی حرم کریمه اهل بیت (س) در ماه مبارک رمضان بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

استفاده از الحان متفاوت توسط قاریان در آیین جزءخوانی حرم حضرت معصومه (س)
رئیس اداره تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) گفت: باتوجه به اینکه زمان اجرای برنامه جزءخوانی حرم مطهر در ایام ماه رمضان، تقریبا طولانی است سعی می‌شود تا هر روز از سبک و سیاق و الحان مختلف جهت تلاوت قرآن کریم استفاده شود و این موضوع در همان مرحله بررسی و آزمون قاریان، مورد توجه قرار می‌گیرد تا مخاطب ضمن بهره‌مندی از تلاوت قرآن کریم، دچار خستگی شنیداری نشود.

ثباتی با تاکید براینکه فهم و درک قرآن از تلاوت آن مهم‌تر است، بیان کرد: هرچند که در آیات و روایات متعدد به تلاوت قرآن کریم تاکید شده و اجر و ثواب بسیاری هم برای آن در نظر گرفته شده است، اما فهم آیات و معانی آن‌ها از قرائت و تلاوت بالاتر و مهم‌تر است.

وی ادامه داد: در این راستا و جهت بیان معانی و تفسیر برخی آیات قرآن کریم، هر روز در آیین جزءخوانی حرم حضرت معصومه (س)، پیش از شروع تلاوت قاریان، کارشناس قرآنی حاج احمد حاج ابوالقاسم به بیان تفسیر برخی آیات همان جزئی که آن روز قرار است تلاوت شود می‌پردازد.

برگزاری مسابقه قرآنی در آیین جزءخوانی حرم کریمه اهل بیت (س)
رئیس اداره تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: امسال در آیین جزءخوانی حرم کریمه اهل بیت (س) در ماه مبارک رمضان، پس از ۱۵ دقیقه بیان نکات تفسیری برخی آیات قرآن کریم، سوالاتی نیز از میان این نکات مطرح می‌شود و به پاسخ دهندگان این سوالات به قید قرعه هر روز یک سفر کربلا و مشهد مقدس از سوی حرم حضرت معصومه (س) اهدا می‌شود.

ثباتی گفت: علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه قرآنی می‌توانند، پس از شنیدن و استفاده از نکات تفسیری قرآن کریم که توسط کارشناس مربوطه مطرح می‌شود، پاسخ سوالات را از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۱۱۲ ارسال کنند، شرکت در این مسابقه شرط حضور نداشته و علاقمندان پس از مشاهده این برنامه از طریق تلویزیون نیز مجاز به شرکت در این مسابقه هستند.

پخش زنده برنامه جمع خوانی قرآن کریم از صدا وسیما
وی در رابطه با پخش آیین جزءؤخوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه (س) در ماه مبارک رمضان گفت: پس از گذشت ۲۵ سال از برگزاری این برنامه در حرم کریمه اهل بیت (س)، حدود ۱۰ سال است که این آیین جزءخوانی به صورت زنده از شبکه استانی نور و شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.

ثباتی اضافه کرد: برنامه آیین جزءخوانی حرم حضرت معصومه (س) در ایام ماه مبارک رمضان هر روز بعد از ظهر راس ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه از شبکه ۳ سیما و شبکه استانی نور پخش می‌شود، در این برنامه پس از بیان نکات تفسیری، مرتلین قرآن به تلاوت یک جزء از قرآن و متناسب با همان روز از ماه مبارک رمضان می‌پردازند، این آیین جزء خوانی هر سال از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و در آخرین روز این ماه، به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه، حرم حضرت معصومه (س) مهد پرورش فعالین فرهنگی در کشور است، افزود: آیین ترتیل خوانی نوجوانان نیز در کنار برنامه جزء خوانی حرم حضرت معصومه (س)، در محیطی متناسب با روحیات نوجوانان هر روز در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، متولی و برگزار کننده تمامی این آیین‌های جزءخوانی، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) است.
ارسال نظرات