خبرهای داغ:
مدیر عقیدتی حوزه شهید «مبارکی» همدان آثار شهید مطهری را یکی از منابع مهم تمدن‌سازی اسلامی عنوان کرد و گفت: باید اقشار مختلف امت اسلامی آثار استاد شهید مطهری را مطالعه و در آن تامل کنند تا قدرت کلام اسلام را دریابند.
کد خبر: ۹۱۳۷۱۹۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

آثار شهید مطهری یکی از منابع مهم تمدن‌سازی اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جواد قاسم‌آبادی در جمع شورای حوزه شهید «مبارکی» همدان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد، با اشاره به موضوع تمدن اسلامی اظهار داشت: اسلام علاوه بر وجوه فردی دارای یک امر اجتماعی است و ایجاد تمدن اسلامی یعنی یک نه بزرگ به سکولاریسم.

وی افزود: اگر تاریخ به درستی مطالعه شود متوجه خواهیم شد تا قرن ۱۵ میلادی اسلام و دانشمندان جهان اسلام قدرت تولید علم و تمدن‌سازی را داشته‌اند و مسیر ترجمه از جهان اسلام به غرب بوده است بنابراین جهان اسلام برای تمدن‌سازی چاره‌ای جز تولید علم ندارد.

مدیر عقیدتی حوزه شهید «مبارکی» همدان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ عزّت و قدرت یک کشور است»، گفت: ما باید در مقابل علوم غربی و مهم‌تر از همه نظریات علوم انسانی در غرب یک نه بزرگ بگوییم و با این نه هم نظریات اسلام را بیان کنیم و هم قدرت فکر کردن را در خود تقویت کنیم تا مرعوب نظریات غرب نباشیم.

وی ادامه داد: تفاوت تمدن الهی با تمدن ماتریالیستی غرب این است که در تمدن اسلامی ثروت و قدرت هدف نیست، وسیله است؛ تمدن اسلامی همانند غرب ثروت و قدرت را به هر قیمتی و در هر جایی مصرف نمی‌کند .

قاسم‌آبادی در پایان آثار شهید مطهری را یکی از منابع مهم تمدن‌سازی اسلامی عنوان کرد و گفت: باید اقشار مختلف امت اسلامی آثار استاد شهید مطهری را مطالعه و در آن تامل کنند تا قدرت کلام اسلام را دریابند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات