پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان حوزه علمیه مهریز با کمک مسئولین و خیرین

امام جمعه مهریز از پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان حوزه علمیه مهریز با بودجه ای بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان با کمک مسوُولین و خیرین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۷۱۷۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریزبه نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محی‌الدینی فرمود: با کمک آیت‌الله اعرافی، مسئول حوزه‌های علمیه کشور و آیت‌الله وافی از اعضای مجلس خبرگان و نیز خیرین استانی و برون‌استانی و با بودجه‌ای بالغ‌بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بیش از ۹۰ درصد پروژه ساخت حوزه علمیه این شهرستان انجام شده است.
امام‌جمعه مهریز افزود: هزینه ساخت نمازخانه و سالن اجتماعات این حوزه و تأمین ایزوگام، رنگ‌آمیزی، وسایل گرمایشی و سرمایشی این حوزه نیز از محل کمک‌های خیران تأمین‌شده است و امیدوار هستیم با ادامه روند تکمیل حوزه علمیه شهرستان، کلاس‌های درس این حوزه در سال تحصیلی جدید در مکان جدید و نوساز برگزار شود و بی‌شک آثار و برکات ساخت حوزه علمیه مهریز و استقرار آن در مرکز شهر شامل حال مردم نیز می‌شود.
وی به پروژه ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی و تجاری ولیعصر (عج) در جوار مسجد جامع شهر اشاره کرد و اظهار داشت: مسجد جامع مهریز به دست مبارک شهید صدوقی تأسیس‌شده است و این مکان موردتوجه رزمندگان و شهدای ما بوده است که در اسفندماه گذشته مراحل گودبرداری این پروژه انجام‌شد و امیدوار هستیم با کمک خیرین، این مجموعه نیز احداث و در اختیار مردم قرار گیرد.
محی‌الدینی همچنین با اشاره به اثرگذاری روحانیت و ظرفیت حسینیه‌ها برای جذب جوانان اذعان کرد: با حفظ حریم‌ و قداست‌ اماکن مذهبی، روحانیون شهرستان می‌توانند محیط مساجد و حسینیه‌ها را برای انجام مراسم‌ها برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی و حتی ورزشی به جوانان محول کنند تا زمینه حضور مداوم آن‌ها را در این مکان‌ها فراهم شود.
فرماندار مهریز نیز با اشاره به اثرات معنوی و مادی کمک های خیرین در زمینه های مختلف خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی امروز جامعه به ویژه در ماه مبارک رمضان شایسته است از مستمندان و افراد نیازمند دستگیری شود و باید تلاش کنیم که در شهرستان در کنار ترویج امر نماز، پرداخت زکات را برای کمک به نیازمندان و تطهیر اموال مردم نهادینه کنیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات