به همّت پایگاه مقاومت بسیج حضرت امّ‌ المهدی(س)؛
به همّت پایگاه مقاومت بسیج حضرت امّ‌ المهدی(س)، دومین جلسه‌ی نشست بصیرت‌افزایی سیاسی با موضوع تحلیلی بر مسائل اقتصادی روز و نگاهی به تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۱۵۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، به همّت پایگاه مقاومت بسیج حضرت امّ‌المهدی(س) و به نقل از روابط عمومی ناحیه حضرت امیرالمؤمنین(ع)، دومین جلسه‌ی نشست بصیرت‌افزایی سیاسی در سال جاری با موضوع تحلیلی بر مسائل اقتصادی روز و نگاهی به تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران در محل مسجد حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد. 

دکتر طه رمضانی، عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه امام حسین(ع) در این نشست به چند محور اساسی در اقتصاد ایران اشاره کرد؛ تحریم نفتی از سوی آمریکا، وضعیت کنونی اقتصاد ایران و اقتصاد مقاومتی که باید در اقتصاد ایران تثبیت شود از جمله گریزهای وی به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در راستای تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم از این تحریم به عنوان یک "فرصت" استفاده کنیم که بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کرده و وابستگی خود را به فروش نفت از میان ببریم.

رمضانی در ادامه افزود: این تحریم‌ها نمی‌تواند مانعی برای فروش نفت باشد؛ همان‌طور که حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمودند: "ما اگر اراده کنیم نفت را صادر خواهیم کرد."

وی اظهار داشت: کشور ایران قابلیّت فروش نفت از راه‌های زمینی را داراست. لذا در راستای اقتصاد مقاومتی اگر ما بتوانیم نفت خام را تبدیل به فرآورده کنیم و سپس صادر کنیم سود بیشتری خواهیم داشت. مثلا ما هر بشکه نفت را ۷۶ دلار فروخته و صادر می‌کنیم؛ این در حالیست که کشور آلمان که این بشکه‌ی نفت را از ما خریداری کرده، نفت را تبدیل به فرآورده می‌کند و با قیمت ۱۳۰۰ دلار برای باری دیگر به ما می‌فروشد که این فاصله از قیمت باید با اقتصاد مقاومتی پر شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران فقط از ۵ درصد نخبگان کشور استفاده کند که به اصطلاح همان نیروی انسانی است و نفت را به صورت خام نفروشد، اقتصاد مقاومتی در ایران تثبیت خواهد شد.

رمضانی با تأکید بر این نکته که در بیانیه‌ی گام‌های دوّم انقلاب اسلامی، جوانان حرف اوّل را می‌زنند، گفت: جوانان باید بدانند راه حل همه‌ی مشکلات در داخل کشور و به دستان توانمند خودشان است.

وی همچنین در ادامه تأکید کرد: ملّت ایران باید نیاز‌ها و مشکلات آمریکا را مورد بررسی قرار دهند و همان‌طور که بیگانگان نیازها و ضعف‌های ما را شناسایی می‌کنند و از این راه سعی در نفوذ دارند ما نیز باید در این زمینه پیشرو باشیم.

وی در ادامه به عیوب اقتصاد ایران اشاره کرد و موضوعاتی همچون وابستگی زیاد به نفت، خصوصی شدن برخی از بخش‌های دولت، نگاه به خارج، استفاده‌ی اندک از نیروی کار جوان، بودجه‌بندی ضعیف و شبهات اینچنینی را پاسخ گفت و آنان را تصریح و تبیین نمود.

رمضانی در پایان این نشست خاطر نشان کرد: اقتصاد قوی، نقطه‌ی کلیدی، تعیین کننده و نفوذ ناپذیری است که در نقطه‌ی مقابل آن اقتصاد ضعیف، راه‌های سلطه و نفوذ پذیری را به بار می‌آورد.» رمضانی در ادامه اقتصاد ایران را کارآمد خواند و آن را در مقابل تحریم‌ها "شکست ناپذیر" عنوان کرد.

وی در انتها با اشاره به این نکته که مساجد باید مراکز اصلی آموزش اقتصاد مقاومتی باشند، برگزاری و تداوم اینگونه نشست‌ها را در پایگاه‌های مقاومت بسیج مورد تحسین قرار داد و تکرار برگزاری چنین کارگاه‌هایی را در جهت رفع شبهات عام مردم از ضروریات دانست.

ارسال نظرات