خبرهای داغ:
احمدامیرآبادی فراهانی گفت: همه ما وظیفه داریم از حوزه صیانت کنیم چه مجلسی ها و چه خود متولیان حوزه؛ امروزه بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بسیاری از فعالیت های حوزه بی اطلاع هستند.
کد خبر: ۹۱۳۷۱۳۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، احمد امیرآبادی فراهانی  امروز در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه  گفت: استفاده حوزه از ابزارهای روز در جهت تبلیغ دین و معارف الهی و همچنین خبررسانی دینی پدیده ای مبارک است که باید با قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

وی افزود: برای اینکه حوزه بتواند از این ظرفیت استفاده حداکثری کند، نیازمند پشتیبانی می باشد، چرا که هر کار پژوهشی، علمی و اطلاع رسانی نیازمند هزینه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: اگر بخواهیم حوزه را همانند قبل و به صورت سنتی اداره کنیم، شدنی نیست، چرا که این انقلاب که به پرچمداری حوزه و روحانیت به پیروزی رسید، اکنون در معرض پاسخگویی به مردم است و لازمه این کار نیز حمایت همه جانبه از این نهاد مبارک است.

*بسیاری از پست های مدیریتی کشور در دست افراد غیر روحانی است

امیرآبادی با بیان اینکه امروزه بیشترین مدیران میانی و حتی پست های  اصلی و بالایی کشور در دست افراد غیر روحانی قراردارد گفت: با توجه به اینکه کار اصلی و بودجه در بسیاری از قسمت ها به دست روحانیت نیست و بسیاری از مسائل به دست افراد دیگر است؛ اما همچنان مردم حوزه را پاسخگو می دانند، لذا حوزه باید به بسیاری از این مسائل مجهز شود تا بتواند به خوبی نقش خود را ایفا کند و تجهیز هم نیازمند حمایت مالی است.

*امسال اتفاق خوبی از حیث بودجه نهاد های فرهنگی شاهد نبودیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرف و حدیث هایی پیرامون بودجه نهادهای فرهنگی در مجلس شورای اسلامی افزود:  امسال اتفاق خوبی از حیث بودجه های نهادهای فرهنگی شاهد نبودیم و بودجه بسیاری از مراکز دینی همانند جامعه المصطفی العالمیه، حوزه های علمیه خواهران و مرکز مدیریت حوزه های علمیه را کم کردند در حالی که وقتی انسان یک مقایسه و حساب سرانگشتی بین بودجه این نهادهای دینی با سایر مراکز علمی کشور می کند پی می برد که این مراکز دینی با این وسعت، خدمات و فعالیت های دینی و علمی انجام می دهند که هرگز به مقدار لازم و شایسته بودجه نمی گیرند.

وی گفت: ما به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه و بودجه ناچیز آن دفاع می کنیم؛ چرا که این نهاد مبارک را پرچمدار مبارزه با ظلم و تبعیض می دانیم و همواره حوزه پرچمدار ساده زیستی و مردم داری بوده است.

*تبلیغات سوء دشمنان و ناآگاهان نسبت به حوزه

امیرآبادی با اشاره به برخی فعالیت های دشمنان اسلام در مورد بودجه حوزه های علمیه گفت: دشمن همواره در فضای حقیقی و مجازی مشغول سم پاشی و فعالیت علیه حوزه بوده است و در قضیه بودجه نویسی برای مراکز فرهنگی و دینی از جمله حوزه نیز به بهانه های گوناگون به تخریب حوزه پرداختند.

وی گفت: همان گونه که دولت برای دانشجویان و تربیت آنان هزینه می کند برای حوزه و طلاب نیز به عنوان یک نهاد علمی و دینی نیز مکلف است حمایت کند و بودجه قرار دهد و ما به دنبال این هستیم که بودجه حوزه نیز تحت عنوان بودجه آموزشی کشور قرار گیرد.

*پرداخت کلیه عوارض مدارس علمیه به شهرداری قم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت همه عوارض ساخت مدارس علمیه در قم تصریح کرد:  اکنون حتی یک ریال حوزه های علمیه به شهرداری قم بدهکار نیست و همه عوارض پرداخت شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

*همه وظیفه داریم از حوزه صیانت کنیم

امیرآبادی گفت: همه ما وظیفه داریم از حوزه صیانت کنیم چه مجلسی ها و چه خود متولیان حوزه؛ امروزه بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بسیاری از فعالیت های حوزه بی اطلاع هستند.

*تربیت رایگان نیرو برای دولت و حاکمیت توسط حوزه

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خدمات زیادی برای حاکمیت و دولت انجام می دهند گفت: بخشی از وظایف دولت امروزه توسط حوزه انجام می شود، همانند تربیت قاضی که وظیفه اصلی دولت و حاکمیت است؛ اما حوزه آن را انجام می دهد و به خوبی می توان گفت که اینقدر که حوزه برای دولت و حاکمیت کار کرده است از آنان خدماتی دریافت نکرده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه هایی که عربستان سعودی برای تربیت نیروهای تکفیری و وهابی می کند گفت: عربستان میلیاردی برای فرقه وهابیت خرج می کند و باید حساب کنیم که دولت ما چقدر برای ترویج اسلام و مکتب شیعه هزینه می کند.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد رضا برته مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در رسانه رسمی حوزه ارائه داد.

ارسال نظرات