خبرهای داغ:
نمایش نامه "انگیزه‌های سلبی نهنگ ها" نوشته "یاسین نعیمی" دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود موفق به دریافت عنوان نخست از جشنواره "ویرگول" شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۱۰۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جشنواره غیرحضوری ویرگول در سه بخش تئاتر رادیویی، نمایشنامه نویسی و طرح تئاتر خیابانی از سوی شورای مرکزی مجمع هنر‌های نمایشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.
در این دوره و در بخش نمایش نامه نویسی، ۶ اثر از دانشگاه‌های بندرعباس، کرمانشاه، شاهرود، بابل و مشهد به رقابت پرداختند. در نهایت "انگیزه‌های سلبی نهنگ ها" نوشته یاسین نعیمی از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حائز رتبه نخست شده و دانشگاه‌های بابل و کرمانشاه هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
نویسنده این نمایش نامه درباره موضوع اثر خود این گونه توضیح داد: انگیزه‌های سلبی نهنگ‌ها به انگیزه‌هایی اشاره دارد که باعث می‌شود نهنگ‌ها مرگ اکتسابی را انتخاب کنند و ماجرای آدم‌هایی است که بیشتر از سطح معمول فکری هم نسل‌های خود هستند، اما مسیر اشتباهی را انتخاب می‌کنند.
یاسین نعیمی با بیان اینکه این اثر توسط حوزه هنری به زبان فرانسه هم ترجمه شده، ابراز داشت: این نمایش نامه شامل هفت پرده با زمان‌ها و مکان‌های گوناگون است.
وی با اشاره به اینکه تئاتر این نمایش نامه نیز برای شرکت در جشنواره سیمرغ آماده شده، یادآور شد: ۱۱ بازیگر شامل دانشجویان پزشکی و مامایی به همراه گروه چهار نفره موسیقی توانایی خود را بر روی صحنه نشان خواهند داد.
نعیمی افزود: در حالی که پیش از این در دیگر نمایش‌ها توجه کمی نسبت به موسیقی صحنه وجود داشت، حدود ۳۰ دقیقه از این تئاتر به موسیقی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: ساخت موسیقی اثر حدود سه یا چهار ماه زمان برد و قطعه‌هایی به پنج زبان زنده دنیا در این نمایش اجرا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها