خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: این نهاد در ادامه اجرای بسته های تشویقی خود، همچنان از کارفرمایان برای به کار گیری نیروی کار جدید از بین مددجویان تحت حمایت این نهاد، حمایت می کند.
کد خبر: ۹۱۳۷۰۵۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی توانمندسازی را راهبرد خدمات کمیته امداد به مددجویان دانست و بیان کرد: نگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارائه خدمت به نیازمندان تنها به تأمین کمک هزینه معیشت آنها نیست بلکه لازم است این رویکرد با عزت نفس و تکریم مددجو فراهم شود.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده ، توانایی های مددجویان مستعد اشتغال احصاء شده و با ارائه آموزش های مورد نیاز و براساس علاقه فرد متقاضی ، زمینه اشتغال آنها فراهم می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: خداوند انسان کوشا و تلاشگر را دوست دارد بنابراین تلاش میکنیم تا ولینعمتان تحت حمایت بتوانند خود را بازیابیی کرده و نقش شایسته و متناسب با شرایط خویش را در جامعه ایفا کنند و قطع به یقین چنین رویکردی منجر به زندگی توأم با عزت نفس آنان منجر خواهد شد.
وی افزود: امروز کمیته امداد در حال ارائه شیوه های مختلف درآمدزایی به مددجویان است که در این زمینه با ارائه مشاوره های اولیه و حین کار و همچنین پرداخت تسهیلات با اتخاذ شرایط تنفس در پرداخت اقساط، از مددجویان فعال حمایت می کند.
دهقانی محمدآبادی توضیح داد: در گذشته مددجویان با ارائه عناوین شغلی و داشتن مدارک مرتبط می توانستند از تسهیلات خوداشتغالی این نهاد استفاده کنند ولی در حال حاضر سیاست اشتغال زایی این نهاد بر پرداخت تسهیلات به طرح هایی است که در حوزه تولید متمرکز است و تسهیلات برای طرح های خدماتی تنها به طرح های جدیدی که تاکنون ایجاد نشده، پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: سیاست توانمندسازی مددجویان در نمایی دیگر بر اجرای بسته های تشویفی برای حمایت از کارفرمایان استوار است و همچنان از کارفرمایان برای به کار گیری نیروی کار جدید از بین مددجویان تحت حمایت این نهاد، حمایت می کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: کارفرمایان با بکارگیری هر یک از مددجویان تحت حمایت این نهاد در کارگاه های خود از 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بهره مند می شوند ، کارفرمایان با بکارگیری مددجویان تا سقف پنج نفر از 100 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بهره مند خواهند شد، علاقمندان می توانند برای اطلاع از شرایط دریافت این تسهیلات به دفاتر کمیته امداد امام (ره) در سطح استان مراجعه کنند.
وی اعلام کرد: بسته تشویقی دیگر این نهاد برای کارفرمایانی که نیروی کار از بین مددجویان تحت حمایت جذب کنند ، در سال نخست 100 درصد سهم بیمه کارفرما و در سال دوم 50 درصد این سهم را کمیته امداد پرداخت می کند.
دهقانی محمدآبادی یادآورشد: کمیته امداد استان قزوین این آمادگی را دارد حتی برای کارفرمایان متناسب با شغل مورد نیاز، آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان ارائه دهد و سپس نیرو را معرفی کند تا زمینه اشتغال مطلوب تر را برای جامعه هدف رقم بزند

ارسال نظرات
پر بیننده ها