با حکم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و طی مراسمی رسمی، «مجتبی کوچکی» به عنوان مدیر جدید انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس معرفی شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۰۲۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت فتح خبرگزاری بسیج، مجتبی کوچکی جایگزین سیدعباس میرهاشمی در مدیریت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس شد.

مراسم معارفه کوچکی و تجلیل از خدمات میرهاشمی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۸اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به جهان غرب بود و دشمن به اشکال مختلف در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را کرده است. مقام معظم رهبری از ابتدای دهه ۷۰ از تهاجم ناتو شبیخون فرهنگی و جنگ نرم به کرات یاد کرده‌اند. بحث جنگ نرم امروزه مطرح است، در جنگ سخت تصرف سرزمین و در جنگ نرم تصرف قلوب مدنظر دشمن است. مخاطبین فرمان «آتش به اختیار» که حضرت آقا مطرح کردند، فرماندهان و سربازان نیستند، خطاب آقا به افسران جنگ نرم است. در این جنگ، افسران جنگ نرم می‌توانند با رصد شرایط تصمیم گیری کنند و واکنش مقتضی نشان دهند. 

وی افزود: در شرایط فعلی اولا باید بپذیریم شرایطمان جنگی است. ثانیا میدان مبارزه را درک کنیم و اولویت‌های امروز را مشخص کنیم. همه توانمان را باید در عرصه هنر به کار بگیریم، امکانات و نیروی ما همیشه نسبت به دشمن محدود بوده ولی در مقابله با دشمن با تمام توان و با اتکا به وعده الهی پیروز خواهیم شد.

نادری از زحمات خالصانه سیدعباس میرهاشمی در رشد انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تشکر کرد و افزود: از ایشان به عنوان پیشکسوت هنر انقلاب استدعا می‌کنم که همچنان از تجربیاتشان در انجمن استفاده کنیم و از خداوند باری تعالی برای برادر جوان متعهد و انقلابی، آقای مجتبی کوچکی برای مسیر آینده که در پیش رو داریم، موفقیت و پیروزی مسئلت می‌کنم.

 

 

در بخش دیگر از این مراسم مجید رجبی معمار از مدیران اسبق بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیر کنونی خانه هنرمندان ایران گفت: در سال ۷۱ پایه‌گذاری بنیاد فرهنگی روایت فتح آغاز شد و پس از شهادت سیدمرتضی آوینی بسط پیدا کرد. در سال ۷۲ انجمن سینمایی افتتاح شد، در سال ۷۳ شهرک سینمایی و در سال ۷۵ انجمن تئاتر آغاز به کار کرد. یکی از این برنامه‌ها گردآوری عکس‌های زمان دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی بوده که به همت دوستان نظیر آقای میرهاشمی و حیدری به بهترین نحو انجام شد.کار این انجمن برای اهل فرهنگ، هنر و تاریخ بسیار گرانبهاست.

وی استفاده از علم و تجربه پیشکسوتان را به نسل جدید مدیران و هنرمندان ضروری دانست و گفت: گنجینه تجربیات پیشکسوتان نظیر آقای میرهاشمی بسیار ارزشمند است و ضمن تبریک به آقای مجتبی کوچکی، امیدوارم از ظرفیت‌ها و تجربه پیشکسوتان در جبهه فرهنگی هنر انقلاب و دفاع مقدس استفاده شود.

میرهاشمی هم در این مراسم ضمن توضیحی از چگونگی تشکیل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، عمده هدف تشکیل این انجمن را ساماندهی آثار نگاتیو در حال فرسایش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از شهید سعید جان‌بزرگی از پایه‌گذاران انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس یاد کرد.

در پایان مراسم نیز مجتبی کوچکی پس از دریافت حکم خود گفت: کار من، کار سختی است و امید دارم به کمک شما و همیاری هیئت مدیره بتوانیم به اهداف بزرگی که پیش‌رو داریم، برسیم.

 

 

در این مراسم چهره‌هایی همچون سیف‌الله صمدیان مدیر انجمن عکاسان ایران، امیرعلی جوادیان استاد دانشگاه و عکاس پیشکسوت دفاع مقدس، محسن راستانی استاد دانشگاه و چهره شناخته شده عکاسی ایران، سردار اثباتی معاون سایبری ستاد کل نیروهای مسلح، کمال الدین شاهرخ مدیر انجمن عکاسان بسیج هنرمندان، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و مدیران انجمن های تخصصی بنیاد فرهنگی روایت فتح حضور داشتند.

ارسال نظرات