خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر کل امداد فارس از جذب ۱۷ میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن جهت تکمیل مساکن روستایی ۴۱۴ خانوار از مددجویان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۷۰۲۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد بذرافشان ، مدیر کل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه ایجاد سرپناهی امن برای نیازمندان یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد است، گفت: نداشتن مسکن مناسب و مقاوم از مشکلات اساسی مددجویان تحت حمایت این نهاد است که با رفع این مشکل کمیته امداد می تواند نقش مؤثری را در توانمندسازی خانواده ها ایفا کند.

وی اقدامات کمیته امداد در زمینه تامین مسکن مددجویان را، بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال ۹۷ شاهد رشد ۲۰۶ درصدی فعالیتهای تامین مسکن مددجویان بودیم که از میزان پیش بینی شده برنامه ۹۷ بالاتر بود و امیدواریم امسال نیز در این زمینه توفیقات ارزشمندی را کسب کنیم.

بذرافشان با اشاره به عملکرد حوزه مسکن این نهاد در سال گذشته، گفت: ۶۶۵ واحد مسکن روستایی و ۵۸۷ واحد مسکن شهری برای مددجویان خریداری و احداث شده است.همچنین ۴ هزار و ۲۵۱ واحد مسکن شهری و روستایی در استان مورد تعمیرات جزئی و کلی قرار گرفتند.

بذرافشان در ادامه یادآور شد: در سال گذشته ۴۱۷ واحد مسکن نیمه تمام روستایی و شهری تکمیل شده و ۲۵ واحد مسکن نیز برای مددجویان در طرح مهاجرت از شهر به روستا تامین شده است.

مدیر کل امداد فارس به هزینه کرد اعتبارات مسکن مددجویی درسال ۹۷ اشاره کرد و گفت: ۵۵۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال اعتبار برای خدمات مذکور هزینه شده است که ۱۰۷ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال از محل زکوات استان، ۴۸ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال توسط خیران، ۴۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال از محل کمک های مردمی و مابقی از محل اعتبار دولتی، تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و امدادی تامین و هزینه شده است.

وی در پایان به انعقاد تفاهم نامه فی ما بین ریاست کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغ ۱۷ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال طی تفاهم نامه مذکور از محل کمک های بلاعوض بنیاد مسکن جهت ۴۱۴ خانوار از مددجویان به منظور تکمیل مساکن روستایی جذب و به حساب آنان واریز گردیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها