کارشناس مسائل دینی گفت:از مهمترین وظایف ما در ماه مبارک رمضان آزاد شدن از بند گناهان است و برای رسیدن به این آزادی راهی نیست جز توبه و استغفار
کد خبر: ۹۱۳۶۹۹۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام درخشان پور با حضور در بين پايوران و سربازان سپاه ناحيه فارسان با تبريک ماه مبارک رمضان به بيان برکات اين ماه پر عظمت پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کريم مي فرمايد: «شَهرُ الرَمَضان اَلَّذي أَنزَلتَ فيهِ القُرآن»  که همين آيه بيانگر عظمت اين ماه عزيز است. ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كريم در آن و ويژگى هاى منحصر به فردی دارد و همین امر باعث شده تا در ميان ماه هاى سال برترين باشد.

وی ادامه داد: ماه رمضان به این دلیل عظمت دارد که در این ماه یاد و توجه به خدا زیاد است، در این ماه به دلیل یاد خدا گناه کم می شود و دست و پای شیطان در این ماه بسته است، توجه به خدا انسان را محبوب می کند.

کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود:  آیت الله طباطبایی می فرمایند: هرگاه شما خدا را یاد کنید خداوند دل شمارا سرشار از محبت می کند. انسان نمی تواند ازگناه فرار کند و همیشه در معرض لغزش و گناه است و اگر در هر مرحله ای از گناه انسان به خدا توکل کند ، خداوند انسان را  حفظ می کند .

وی ادامه داد: یکی از موانع رسیدن انسان به خدا طبق فرمایش پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) غفلت است از این رو یاد خدا بسیار عظمت دارد، تمام كتب بزرگ آسمانى مانند: قرآن كريم، تورات، انجيل، زبور، صحف در اين ماه نازل شده است و در اين ماه خداوند متعال توفيق روزه دارى را به بندگانش داده است.

حجت الاسلام درخشان پور گفت: پيامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) در خطبه شعبانيه فرموده اند :مردم همانا ماه خداوند با برکت به شما روي آورد، ماهي که در نزد خداوند برترين ماهها است، روزهايش بهترين روزها، شبهايش برترين شبها و ساعات آن بهترين ساعات است.

وی گفت: انسان در راه رسيدن به کمال موانع متعددي را در پيش روي خود دارد که بزرگترين اين موانع نفس انسان است همانگونه که در روايات آمده : دشمن ترين دشمن انسان نفس اوست و روزه سلاحي بسيار کار آمد جهت مبارزه با نفس است.

ارسال نظرات