امام‌جمعه اردکان با اشاره به نزول کتب آسمانی در ماه رمضان و عظمت آن گفت: فرصت استثنایی ماه مبارک رمضان و انس با قرآن را از دست ندهیم.
کد خبر: ۹۱۳۶۹۶۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در برنامه محفل انس با قرآن ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: حضور در محفل نورانی قرآن توفیقی است که نصیب میهمانان ضیافت الهی می‌شود و باید قدر آن را دانست.
وی افزود: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و باید انس و ارتباط ما با قرآن بیشتر بشود. خداوند متعال همه کتاب‌های آسمانی را در این ماه نازل کرده است و این نشان از عظمت ماه مبارک رمضان است. این ماه تنها ماهی است که نامش در قرآن آمده است.
امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: فرصت استثنایی ماه مبارک رمضان را نباید از دست بدهیم. اصل و اساس ماه رمضان قرآن است و کسی نباید به بهانه اینکه روزه نیست قرآن نخواند. هرچه می‌توانید در این ماه با قرآن مأنوس باشید و از آن غفلت نکنید.
وی گفت: بسیاری از کار‌های غیرضروری را می‌توان در ماه مبارک رمضان تعطیل کرد. هر کس در این ماه با قرآن انس بیشتری داشته باشد در روز قیامت درجه بالاتری دارد و در سایه این انس با قرآن خیلی چیز‌ها به انسان داده می‌شود.
حجت‌الاسلام شاکر اظهار داشت: برای انس با قرآن چند مرحله وجود دارد؛ اول باید روخوانی قرآن را یاد بگیریم، زیرا با توجه به حساسیت‌هایی که زبان عربی دارد اگر یک حرکتی جابجا گفته شود معنای آن از زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود. دومین مرحله هم این است که انسان بامعنای قرآن آشنا بشود.
وی در پایان گفت: مرحله بعد، تفسیر قرآن و آشنایی با آن است. چهارمین مرحله نیز عمل کردن به دستورات و تعالیم قرآن است. برای ترویج فرهنگ انس با قرآن باید مجالس مختلف در جامعه به‌ویژه در مدارس و در بین نوجوانان و جوانان برگزار شود تا بتوان از این استعداد‌های سرشار استفاده کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات