امام جمعه مهریز ضمن محکوم کردن اجرای خاموش سند ننکین ۲۰۳۰، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: معلمان امانت دار باشند و از فرزندان مردم و سرمایه‌های انسانی انقلاب حراست کنند.
کد خبر: ۹۱۳۶۹۶۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز مهریز با اشاره به سالروز عهدشکنی آمریکا و خروج از برجام در ۱۸ اردیبهشت سال ۹۷ تأکید کرد: رئیس‌جمهور بی‌خرد و نادان آمریکا با بدعهدی و عدم پایبندی به برجام قصد ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشت و در تابستان و ۱۳ آبان؛ همچنین در ۲۲ بهمن سال گذشته و تروریستی خواندن سپاه تقلا کرد تا به اهداف شوم خود برسد و به حول و قوه الهی ناکام ماند و امروز نیز با شرکت در راهپیمایی از اقدام شورای عالی امنیت ملی برای کاهش سطح تعهدات هسته‌ای ایران در برجام حمایت می‌کنیم.
امام‌جمعه مهریز همچنین ضمن انتقاد به برخی بی‌تدبیری‌ها از سوی مسئولین کشور افزود: برخی نیز در داخل تمام مسائل را حتی موضوع آب خوردن مردم را به برجام گره زدند و با صرف هزینه‌های زیاد و هدر دادن عمر یک ملت، در مورد آینده نامعلوم برجام اغراق کردند و به این مردم وعده‌ووعید دادند، اما برجام شکست خورد و زندگی مردم سخت‌تر از گذشته شد.
وی ادامه داد: در تمام طول این مذاکرات رهبر معظم انقلاب غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا و هزینه سازش با آن‌ها را گوشزد می‌کردند و می‌گفتند به آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستم. اکنون نیز در مورد طرف اروپایی خوش‌بین نیستند و مسئولین باید پس از آزمودن غربی‌ها و آمریکایی‌ها با نگاه به توان داخلی و ظرفیت‌های بی‌نظیر و جوانان بااستعداد کشور و با دقت و درایت به سروسامان دادن وضعیت اقتصادی و حل گره‌های اقتصادی و فرهنگی در درون کشور همت بگمارند
محی‌الدینی با اشاره به عدم نظارت بر بازار و تورم بی‌سابقه اجناس و کالا‌ها خاطرنشان کرد: بازاریان و فروشندگان مواد غذایی نسبت به مردم به‌ویژه در ماه مبارک رمضان انصاف داشته باشند و به اندک شایعه‌ای در فضای بی‌دروپیکر و مسموم مجازی جنس‌های خود را احتکار و گران نکنند. عدم‌حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و نظارت ضعیف موجب شده است دلالان و سوءاستفاده گران خودسرانه کالا‌ها را گران و راه را بر معیشت این مردم تنگ کنند.
وی با اشاره به کلیپ‌های رقص و هم‌خوانی دانش آموزان با ترانه مبتذل و غیراخلاقی در برخی از مدارس کشور و جریحه‌دار شدن احساسات مردم انقلابی و متدین هشدار داد: اجرای سند تحول در آموزش‌وپرورش باید به‌طورجدی دنبال شود؛ زیرا عدم اجرای این طرح موجب شده است به‌طور خاموش و مخفیانه سند ننگین و بداخلاقی ۲۰۳۰ تصویب و در مدارس اجرا شود که با ادامه این روند خطر به انحراف کشاندن آرمان‌های انقلاب و لطمه به نسل آینده انقلاب وجود دارد.
امام‌جمعه مهریز همچنین بابیان اینکه برای پا گرفتن انقلاب و این نظام شهدای زیادی تقدیم شده است افزود: باید مشکلات معیشتی و نیاز‌های معلمان برطرف شود که بی‌توجهی به قشر فرهنگیان خسارت‌بار است. معلمان نیز که پرورش‌دهنده سرمایه‌های این کشور هستند هوشیار باشند، زیرا دست‌هایی پنهان درصدد به ابتذال کشیدن دانش آموزان و پایه ریزان تمدن اسلامی هستند. مراقب باشند در محیط مدرسه و در اردو‌ها امانت‌داری کرده تا افراد مغرض و نفوذی در اعتقادات نسل ما خللی وارد نکنند.
وی همچنین وفات جناب ابوطالب، عموی پیامبر اسلام و پدر بزرگوار امیرالمؤمنین را تسلیت گفت و با اشاره به اردیبهشت‌ماه سالروز لغو قرارداد تنباکو و شرب توتون توسط مرجع عالی‌قدر آیت‌الله میرزای شیرازی، روحانیت را در مواضع انقلابی و دینی پیشرو و پیش‌قدم و آنان را خار چشم دشمنان اسلام دانست و از مردم و روحانیون خواست که از روحیه استکبارستیزی و استعمارستیزی آن‌ها تبعیت کنند.
محی‌الدینی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را خواستار شد و گفت: مردم حداقل ظواهر ماه صیام و روزه‌داری را رعایت کرده و از خوردن و آشامیدن درملأعام خودداری کنند تا حرمت این ماه گرامی و محترم شکسته نشود و به دیگران حتی به مسافران تذکر لسانی داده شود که در مکان‌های عمومی علناً روزه‌خواری نکنند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات