عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: پیشنهاد هر هکتار 5 میلیون تومان که توسط وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده خیلی از دیدگاه مجلس در مقابله با میزان خسارت جبران کننده نیست و باید بیشتر بررسی شود.
کد خبر: ۹۱۳۶۹۱۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به میزان خسارت وارده از سیل به مزارع کشاورزی گفت: خسارت ناشی از سیل اخیر در کشور تاکنون حدود 7 هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی اعلام شده است.

وی افزود: علاوه بر سیل، سرمازدگی که در برخی از استان ها به وجود آمد 5 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد، در مجموع خسارت 12 هزار میلیاردی به کشاورزی کشور وارد شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ابعاد و حجم خسارت های وارد شده بسیار وسیع است، بیان داشت: تأمین این منبع برای جبران خسارات نیاز به یک برنامه ریزی خاص دارد.

ابراهیمی در این خصوص ادامه داد: اگر قرار است حمایتی صورت گیرد و به خسارت دیدگان کمک بشود، نیاز به یک بررسی ویژه دارد ولی آن چه مهم است مشخص شدن منابع اعتباری است.

وی با اشاره به درخواست رئیس جمهور از مقام معظم رهبری مبنی بر برداشت از صندوق توسعه ملی عنوان کرد: معتقدم برداشت از صندوق توسعه ملی تبعات خاص خود را دارد؛ اینکه مقام معظم رهبری تأکید کرده اند که ابتدا منابع دیگر را بررسی و اگر لازم شد از صندوق برداشته شود، نشان تدبیر حکیمانه ایشان دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که در برداشت از صندوق باید با تأمل بیشتری شود؛ پیشنهاد ما در مجلس این بود که در مورد حامل های انرژی تجدید نظر داشته باشند که این موضوع مورد موافقت مجلس قرار نگرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه خسارت سیل به باغات بسیار بالا است، اضافه کرد: برای باغات و مزارعی که بیمه هستند موضوع در سر جای خود بررسی خواهد شد ولی در مواردی که بیمه‌ای وجود ندارد باید توجه بیشتری به مشخص شدن منبع صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کمک هایی باید در نظر گرفته شود که قابل توجه باشد و بتواند خسارت ها را تا حدی جبران کند، افزود: پیشنهاد هر هکتار 5 میلیون تومان که توسط وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده خیلی از دیدگاه مجلس در مقابله با میزان خسارت جبران کننده نیست و باید بیشتر بررسی شود.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون، بررسی های لازم را انجام داده و در این هفته جلسه ای تحت عنوان "مشخص شدن تأمین محل" برگزار خواهد شد که امیدواریم بتواند قدمی موثر برای کاهش خسارات کشاورزان باشد.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات