قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت:از ابتدای سال این صندوق مبلغ ۴۱۱ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل اخیر، سرمازدگی و گرمازدگی سال گذشته پرداخت کرده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به سیل‌زدگان است.
کد خبر: ۹۱۳۶۸۸۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدابراهیم حسن نژاد افزود: این مبلغ به کشاورزان خسارت دیده‌ای اختصاص یافته که تحت پوشش بیمه کشاورزی بودند.

به گفته وی، عمده پرداخت غرامت‌ها - در حد ۲۰۰ میلیارد تومان - مربوط به سیل اخیر بوده است.

این مقام مسئول بخش عمده غرامت‌های پرداختی را مربوط به اراضی زراعی دانست و تصریح کرد: این غرامت‌ها به اراضی زراعی، باغی، دام، طیور و آبزیان خسارت دیده دارای بیمه، ۳۲ هزار هکتار اراضی باغی و ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی را شامل می‌شود.

وی با بیان این که برخی از این اراضی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند، اظهارداشت: خسارت کشاورزانی که اراضی آن‌ها صد درصد خسارت دیده، پرداخت شده و در حال پرداخت است، اما برخی اراضی زراعی و باغی باید پس از برداشت محصول مورد ارزیابی قرار بگیرد.

حسن نژاد یادآور شد: کشاورزان استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، تهران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی غرامت دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از غرامت‌های پرداختی مربوط به استان خوزستان است.

به گفته قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، در استان‌های باقیمانده به محض تکمیل ارزیابی‌ها توسط کارشناسان و متناسب با قراردادی که با بیمه‌گذاران دارند و رقمی که در بیمه‌نامه کشاورز تعهد کرده است، باقیمانده غرامت‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: برآورد خسارت‌های ناشی از سرمازدگی اردیبهشت ماه اخیر نیز هنوز برآورد نشده است و باید پس از فصل برداشت در صورت کاهش محصول براورد خسارت شود.

ارسال نظرات