عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه:

آمریکا تلاش حداکثری برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره دارد / باید نشان دهیم مجال سوء‌استفاده به احدی نمی‌دهیم

مقدم با بیان اینکه تعبیر آمریکایی‌ها از انجام تعهدات برجام از سوی ایران، تسلیم نظام بود، گفت: تلاش حداکثری دارند تا با کشاندن ایران به پای میز مذاکره خواسته‌های نامشروع خود را تحمیل کنند.
کد خبر: ۹۱۳۶۸۶۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمدعلی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به توقف برخی اقدامات هسته‌ای ذیل برجام از سوی ایران، اظهار داشت: به نظر می‌آید این اقدام هرچند دیر، اما به خوبی در زمانی انجام شد، که به تعبیر رهبر انقلاب، دشمن آرایش جنگی اعم از اقتصادی و فرهنگی گرفته و این اقدام تهاجمی در راستای منافع ملی کشور ارزیابی می‌شود و عزم ایرانیان را در تحقق منافع ملی خود به دور از هر قدرت و اهرم زورگویی به رخ جهانیان کشید و نشان داد ایران برای مقابله با آرایش جنگی دشمن دارای برنامه است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به هشدار‌های مدبرانه رهبر انقلاب در مقاطع مختلفی که مذاکرات برجام انجام می‌شد و حتی پس از آن یادآور شد و افزود: ایشان به درستی از واژگان «من به مذاکرات خوش‌بین نیستم»، «اروپا دنباله‌رو آمریکا است» و... استفاده کردند که به عینه در صحنه تعاملات بین‌المللی این موارد به اثبات همگان رسید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان ادامه داد: همین چند روز پیش بود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی توییتری نوشت: «تا زمانی که سران رژیم ایران تصمیم به بازگشت به میز مذاکره نگیرند، ایالات متحده به فشار حداکثری خود ادامه خواهد داد» و خانم موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان می‌کند که ایران به تمام تعهدات خود ذیل برجام پایبند بوده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: از کنار هم قرار دادن این دو موضوع به یک نتیجه واحد می‌رسید، که ایران علیرغم تأمین نظر آمریکا و کشور‌های غربی موظف است در‌های کشور خود را برای پذیرش مراحل بعدی و شروط جدید مذاکرات برای کسب دل‌خوش‌کن‌هایی همچون شوخی تلخ اینستکس باز کند و حاضر به پذیرش معاهدات تحمیلی بین‌المللی همچون FATF، سند ۲۰۳۰ و ... موارد دیگر باشد، اما بداند این آرزو را به گور خواهند برد.

کارشناس سیاسی تأکید کرد: تعبیر آنان از انجام تعهدات برجام از سوی ایران، ضعف و تسلیم نظام بود، از این رو تلاش حداکثری دارند تا با کشاندن ایران به پای میز مذاکره خواسته‌های نامشروع، غیرعقلانی و زورمدارانه دیگر خود را تحمیل کنند، زیرا به وضوح دیدند با پاره کردن برجام و اعمال تحریم‌های جدید واکنش خاصی از سوی ایران صورت نگرفت و صرفاً صبر و متانت ایرانیان را دیدند، اما حالا وقت آن است رحمت محمدی تبدیل به خشم علوی شود و نشان دهیم مجال سوء‌استفاده را به احدی نمی‌دهیم.

مقدم تصریح کرد: هر چند هرگونه اقدام شتابزده، ممکن است عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد، اما برجام فرصت خوبی بود تا بدعهدی، وعده‌های پوچ و سراب توخالی طرف‌های مذاکره کننده و حسن نیت و خوش عهدی ایران به اندازه کافی به جامعه جهانی به اثبات رسید، اما اکنون که هر روز با اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا همچون تحریم فروش فلزات و... مواجه هستیم اگر آنان سکوت ما را نظاره‌گر باشند اولین تصویری که در اذهان شکل می‌گیرد سکوت ایران را از سر استیصال و ضعف برداشت می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی عنوان داشت: باید برای بازسازی هیمنه‌ای که از نسل قوی، شجاع و قهرمان که از ایرانیان در اذهان وجود دارد، ضمن حرکت تدریجی نه به یکباره، از تعهدات برجامی خود به تدریج خارج شویم و برای پایبندی امتیاز عملی و اقدام کاربردی طرف مذاکره کننده را خواستار شویم نه اینکه بعد از اعلام عدم فروش آب سنگین و ذخایر غنی شده از سوی ایران، اتحادیه اروپا با وقاحت کامل ایران را موظف به انجام تعهدات خود بداند و حاضر به پذیرش اولتیماتوم ۶۰ روزه ایران نشود.

وی ادامه داد: باید به جامعه جهانی نشان دهیم تا آمریکا و کشور‌های غربی متأثر از محور شرارت تیم «ب» متشکل از بن سلمان، بن زاید، بنیامین نتانیاهو و جان بولتون، سیاست‌های خود را تنظیم کنند، هیچ عایدی جز روشن نگهداشتن چراغ جنگ و خونریزی نخواهند داشت، باید عاقلانه و منطقی و با درایت عمل کنند و حق کشور‌ها را در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای به رسمیت و محترم بشمرند و امروز باید جواب تهدید را با تهدید و جواب اقدام را با اقدام داد و دوران بزن و درو تمام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار