مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اعلام اینکه هم اکنون ۵۳۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان منتظر آزادی، هسند، اظهارداشت: میزان بدهی این افراد ۱۵۲ میلیارد تومان است که اگر ستاد دیه استان هفت میلیارد تومان آن را بتواند جمع کند مابقی مبلغ توسط دادخواست اعسار و تقسیط، گذشت شکات، آورده خانواده و تسهیلات ارائه شده فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۶۸۴۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول تقی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن گلریزان امسال در 29 اردیبهشت، افزود: جشن گلریزان اوج کمک های مردمی برای آزادی زندانیان است که امیدواریم با جمع آوری کمک ها در این جشن بتوانیم نزدیک به پنجاه زندانی را از طریق آن آزاد کنیم.

وی با اشاره‌ به عملکرد ستاد دیه در سال گذشته گفت: سال گذشته از ۵۱۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان داشتیم، 440 نفر با دادخواست اعسار و تقسیط، گذشت شکات، کمک خیران، تسهیلات ارائه شده و آورده نقدی خانواده محکومان آزاد شدند.

تقی پور ادامه داد: از این میزان ۹۱ میلیارد تومان با موافقت دادخواست اعسار و تقسیط، ۲۱ میلیارد تومان از طریق گذشت شکات، یک میلیارد تومان آورده نقدی خانواده محکومان، چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ستاد دیه که با کارمزد چهار درصد در اختیار خانواده‌های زندانی قرار داده شد و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض توسط ستاد دیه استان فراهم شد.

 

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی ادامه داد: هم اکنون حدود ۷۰ الی ۷۵ درصد زندانیان جرایم غیرعمد را محکومان مالی، ۲۰ درصد مهریه و حدود پنج درصد را زندانیان حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی، قتل شبه عمد و تصادفات رانندگی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره‌ای به افزایش ۲۰ درصدی تعداد زندانیان جرایم غیرعمد به صورت سالیانه در طول سه سال گذشته گفت: در سال ۹۴ تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان ۳۱۰ نفر بود که این تعداد امروز به ۵۳۰ نفر رسیده است هر چند با اصلاح برخی قوانین، میزان افزایش این تعداد از سال گذشته تا امسال کمتر از ۲۰ درصد بوده است.

تقی پور ابراز امیدواری کرد سه راهکار اساسی قانون اجباری شدن بیمه نامه، اصلاح قانون چک و اعمال اصلاحاتی در قانون مهریه شاهد کاهش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها