دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: باغ موزه دفاع مقدس موضوعی فراگروهی،فراجناحی و فرا دستگاهی است و متعلق به آحاد مردم می باشد.
کد خبر: ۹۱۳۶۸۲۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛مصطفی مشایخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ازبرگزاری هجدهمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان خبردادوگفت:در سال گذشته گام های بسیار خوبی با یک همدلی و اتحاد در بین سایر دستگاه های استان داشتیم که امیدواریم این اتحاد در امسال هم وجود داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه شهدا و موزه دفاع مقدس مربوط به آحاد مردم می باشد و موضوعی فراگروهی،فراجناحی و فرا دستگاهی است افزود:تمامی مسئولین استان،شورای شهر و شهردار اراک اهمیت این موضوع را دریافتند و همه نسبت به وظایف خود نسبت به این موزه آگاه می باشند.

وی با تأکید بر اینکه موزه دفاع مقدس فضایی با فرهنگی تفریحی که رویکردی ارزشی و دفاع مقدس به آن اضافه خواهد شد بیان داشت:70 درصد کار در سال گذشته پیشرفت داشته است که البته کارها متوقف نشده و در سه حوزه در حال انجام است و این جلسه به جهت استمرار کارها انجام شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به قراردادهایی که توسط شهرداری اراک در حال انجام است افزود: سه قرارداد مالون کاری با پیشرفت 90 درصدی،قرارداد سنگ فرش که از 7 هزار متر 2 هزار متر آن انجام شده و فضای سبز که یک سوم از آن هم انجام شده در بخش شهرداری می باشند.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی از شروع ساخت تئاتر روباز خبر داد و گفت:ساختمان گالری نیز با چهار فاز دارای 50 درصد رشد فیزیکی است که تا یک ماه آینده ساختمان اصلی سنگ می شود که نیاز به اعتبار 4 میلیارد تومان نیز می باشد و در 42 غرفه پیش بینی شده که شامل تصاویر و اسناد مربوط به هشت سال دفاع مقدس استان مرکزی می باشد.

مشایخی در این خصوص ادامه داد: در حوزه موزه آرایی بیش از 22 اثر تولید شده است و ضمن اینکه بنیاد شهید هم موظف شد کلیه آثار فیزیکی در بحث شهدا به موزه دفاع مقدس منتقل کند و سه فروند موشک میانبرد،کوتاه برد و بلند برد هم در سه ماه آینده به اینجا منتقل خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با تأکید بر اینکه کار ظاهری موزه تا هفته دولت به اتمام می رسد گفت: هم اکنون باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی با پیشرفت 70 درصدی همراه است و برای تکمیل شدن کار نیاز به 12 میلیارد تومان منابع دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات