خبرهای داغ:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی:

نقش رسانه ها در انعکاس کامل واقعیت های موجود در جامعه مهم است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی رایگان «مخاطرات، مدیریت بحران و نقش رسانه ها» ویژه اعضای عضو خانه مطبوعات و فعالان رسانه ای استان، با تکیه بر نقش رسانه ها، بر انعکاس کامل و جامع واقعیت های موجود در جامعه و سازمان ها تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۶۸۲۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید کنعانی افزود: انعکاس درست اخبار و واقعیت ها، باعث شناسایی نقاط ضعف و برطرف سازی آن ها و تقویت نقاط مثبت و اثر بخشی بیش تر در جامعه می شود.

وی هدف اصلی این جمعیت را تسکین آلام بشری دانست و در تبیین کاربرد کلمه خانواده در این جمعیت، اظهار داشت: در اصطلاح قدیم، می گفتند، آموزش می دهیم که در هر خانواده، یک امدادگر باشد، اما هم اکنون این اصطلاح تغییر یافته، و هدف از آموزش های ارایه شده، این است که در هر خانواده، یک فرد آموزش دیده، و یک عضو هلال احمر و آشنا کننده هلال احمر با عموم مردم، داشته باشیم.

کنعانی، جمعیت هلال احمر جمهوری ایران را جزو جمعیت های برتر و بزرگ خواند و با بیان این‌که ما از نظر تجهیزات چه از منظر به روز بودن و چه از نظر تعداد تجهیزات، انبارهای امدادی و نیروهای مردمی داوطلب در دنیا مطرح هستیم، گفت: نیروهای داوطلب یک پشتوانه بزرگ و سرمایه برای ماست و بنا به اصطلاح به کاربرده جمعیت فدراسیون در سیل اخیر، این یک حرکت بی نظیر است و در دنیا نمی توان سازمانی را یافت که این تعداد، نیروی داوطلب داشته باشد.

وی در همین راستا، بزرگ ترین سرمایه جمعیت هلال احمر را اعتماد مردم از بدو تأسیس آن از سال ۱۳۰۲، دانست و گفت: بزرگ ترین پشتوانه و سرمایه ما، اعتماد مردم است و اگر این اعتماد را از دست دهیم، ماهیت وجودی خود را از دست خواهیم داد و نمی توانیم کارهایی را انجام دهیم.

کنعانی با تکیه بر حوزه های فعالیتی و بخش های مختلف ادامه داد: جمعیت هلال احمر را همه با بحث امداد و نجات می شناسند و معمولاً هلال احمر را در سیل و زلزله می بینند. این در حالی است که جمعیت هلال احمر صرفاً بحث امدادی و نجاتی نیست و این معاونت یکی از بخش های فعالیتی این جمعیت است و جمعیت هلال احمر در بخش های جوانان و آموزشی که پیش از این، ذهن ها معطوف مراکز علمی و کاربردی بود، اقدامات خوبی انجام داده است.

وی در ادامه این بحث، با تکیه بر فعالیت های آموزشی این جمعیت ابراز داشت: ما با بحث علمی و کاربردی کاری نداریم و هدف ما آموزش های همگانی و آشنایی مردم با اهداف تبیین شده برای هلال احمر از سوی صلیب سرخ است و بحث سیاسی هم ندارد و ترویج صلح، دوستی و تسکین آلام بشری در مورد همه صدق می کند و مربوط به تمامی حوزه هاست و تمام دنیا این را پذیرفته، و شعار خود قرار داده است.

کنعانی با تکیه بر شرایط سنی عضو گیری این جمعیت، با اظهار بر این‌که در عضو گیری های این جمعیت، شرایط سنی تعریف نشده، و تنها برای عضویت رسمی دارای کد، شرایط و محدودیت سنی داریم، ادامه داد: در بحث آموزش و تربیت اعضای این جمعیت، عضویت خود را از سنین پایین انجام داده ایم و «غنچه های هلال احمر» را در مقاطع پیش دبستانی داریم و در این مقطع این غنچه ها را با لذت آرامش، صلح و دوستی و کمک به یکدیگر آشنا می سازیم، در مقاطع هفتم و هشتم نیز آموزش های خاص را ارایه می کنیم و تیم های دادرس یعنی دانش آموزان آماده در روزهای سخت را داریم و دانش آموزان این مقاطع تمامی موارد مطرح در بحث کمک های اولیه، از اطفای حریق گرفته تا فشار خون، کنترل علایم حیاتی، چادر زنی، حمل مصدوم از موانع و سایر موارد را فرا می گیرند و این موضوع، بستگی به تعداد مدارس عضو و تعداد تیم های تشکیل یافته دارد که با مشخص شدن منتخبان آن ها در شهرستان و شرکت در مسابقات استانی در ۲ بخش خواهران و برادران، این منتخب استانی در مرکز استان انتخاب، و به بندر انزلی اعزام می شوند.

وی در همین راستا، شکل گیری کانون های آزاد متعدد در قالب کانون های دانشجویی، مشاغل آزاد، جوانان و طلّاب و ...، گفت: معمولاً اعضای جوان را ما بین مقاطع سنی ۱۶ - ۲۹ سال تعریف می کردیم، اما مصمم هستیم این مقطع را به ۳۲ سال تغییر دهیم و با آموزش جوانان و نیروهای امدادگر داوطلب در بحث امداد، نجات و آموزش، تعداد این نیرو ها را افزایش دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها