خطیب جمعه میبد:

دولت در حد اقتدار ملت ایران در عرصه‌ی بین‌الملل ظاهر شود/ لزوم برخورد قاطع با برخی حرکات در مدارس

امام جمعه موقت میبد ضمن تشکر از اقدام اخیر شورای عالی امنیت ملی، این اقدام را دیرهنگام خواند و گفت: تقاضای ما از دولت این است که در حد اقتدار ملت ایران در عرصه‌ی بین‌الملل ظاهر بشود.
کد خبر: ۹۱۳۶۷۹۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری در نماز جمعه شهر میبد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی دل انسان را مالامال از یاد و خوف خدا می‌کند، تا جایی که در دل شب نیز انسان را به تجهد و عبادت خدای متعال و نافله و به مقام محمود می‌رساند.
وی همچنین افزود: اولیای خدا و انسان‌های باتقوا به ملکوت راه پیدا کرده و نسبت به عمل خالص مبادرت می‌کنند و با تکذیب آرزوهای دنیایی برای ملاقات با خدا برنامه زندگی خودشان را تنظیم می‌کنند.
غفوری خاطرنشان کرد: همه باید مراقب باشیم تا از برکات ماه رمضان غفلت نکنیم، چراکه روزه جزو اعمال خالص است و خدا بطور مستقیم پاداش روزه‌داری را فراهم می‌کند.
خطیب جمعه میبد تأکید کرد: خدای متعال موقعیت ویژه‌ای را در ماه رمضان برای بندگانش ایجاد کرده است تا پاداش بگیرند، لذا باید مراقب وسوسه‌های شیطان باشیم تا در عید فطر با سربلندی بیش از پیش در پیشگاه خدا حاضر شویم.
غفوری با اشاره به دیدار اخیر طلاب سراسر کشور با مقام معظم رهبری بیان داشت: رهبری در آن جلسه نسبت به شخصیت آیت‌الله اعرافی و برنامه پیش روی حوزه و اجرا و عمل آن اشارات خوبی کردند که این مطلب مایه افتخار حوزه و افتخار شهر ما است.
لزوم برخورد قاطع با برخی حرکات در مدارس
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور در ادامه با اشاره به پخش کلیپ رقص جمعی دانش‌آموزان در فضای مجازی کشور اظهار داشت: وزیر آموزش‌وپرورش در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرده است. این چه سبک برخورد با موضوع است‌. همه تصاویر گویاست و توقعی که متدینین و خانواده‌های شهدا دارند این است که دولت و وزارت آموزش‌و پرورش تکلیف چنین مدارسی را مشخص کنند و عاملان این حرکات را به مجازات برسانند.
خطیب جمعه میبد در این رابطه افزود: دولت محترم بداند کسانیکه مثل تقی‌زاده‌ها پشت سند ۲۰۳۰‌ ایستاده‌اند اگر دولت برخورد نکند، قطعا ملت بطور مستقیم ورود خواهد کرد و بدانند که حوزه‌های علمیه و روحانیت در مقابل چنین فجایعی سکوت نخواهند کرد.
وی همچنین به سالگرد خروج امریکا از برجام اشاره کرد و بیان داشت: اخیراً در این رابطه شورای امنیت ملی بیانیه‌ای صادر کرد و طی‌ آن جمهوری اسلامی در دو مورد تعهدات برجام را انجام نخواهد داد.
بیانیه شورای عالی امنیت ملی دیرهنگام بود
وی ضمن تشکر از اقدام شورای عالی امنیت ملی، این اقدام را دیرهنگام خواند و افزود: رییس‌جمهور آمریکا یک‌سال پیش از برجام خارج شد و توقع این بود که جمهوری اسلامی در همان لحظه بعضی از اقدامات را انجام می‌داد.
غفوری بیان کرد: تمام هزینه‌های برجام از ناحیه جمهوری اسلامی داده شده و طرف‌های مقابل به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکرده‌اند و آنچه تا بحال پیش آمده برد_باخت بوده است.
امام جمعه موقت میبد با ذکر این مطلب که سازمان انرژی اتمی بارها اعلام کرده است که ایران به تعهداتش عمل کرده است، اظهار داشت: قرار بود تحریم‌ها برداشته شود، اما تحریم‌ها تشدید شد. مجددا رییس جمهور آمریکا دو روز پیش تحریم فلزات را انجام داد و سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بر جمهوری اسلامی تحمیل کردند.
فلسفه وجودی برجام رفع تحریم بود
خطیب جمعه میبد با اشاره به این مطلب که فلسفه وجودی برجام رفع تحریم بود، تصریح کرد: کشورهای اروپایی هم‌ به تعهدات خود در این معاهده که بین‌المللی است عمل نکرده‌اند و هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت‌ نگرفته است.
وی بیان داشت: اینها فکر کرده اند ملت ایران به امید آنها نشسته است. ما اگر از برجام هم خارج شویم هیچ اتفاقی در داخل نخواهد افتاد.
غفوری با بیان این که ما از فرصت‌های پیرامونی برجام استفاده می‌کنیم، اما اصل برجام بی‌خاصیت است، خاطرنشان کرد: ضرب‌الاجل دوماهه برای اروپایی‌ها اقدام مناسبی بود. ما باید اقتدارمان را به رخ بکشیم. دولت ما نباید در برابر دشمن منفعل ظاهر شود. باید به فکر عزت و عظمت واقعی این ملت باشد.
وی افزود: امروز در دنیا جمهوری اسلامی را به بعنوان یکی از مقتدرترین کشورها که روی پای خود است و وابسته به هیچ کشور نیست، می‌شناسند و روی آن حساب می‌کنند.
وی بیان داشت: تقاضای ما این است که دولت در حد اقتدار ملت ایران در عرصه‌ی بین‌الملل ظاهر بشود.
غفوری افزود: انتظار است که در ضرب الاجل دو ماهه چند تصمیم مهم در بخش‌های مختلف مثل تولید اورانیوم ۲۰درصد گرفته شود و دولتمردان از حقوق قانونی‌تعریف شده در برجام استفاده کنند تا طرف‌های مقابل بدانند ملت ایران ولو در فشار اقتصادی که بخش عمده‌ی آن از سوء مدیریت است، پای این‌ قدرت قاطعانه و مقتدرانه ایستاده است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار