رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان خبر داد

حضور بیش از 3000 دانش‌آموز گیلانی در لیگ علمی پایا

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به برگزاری همزمان لیگ علمی بین‌المللی پایا در گیلان گفت: ۶۰۰ تیم و سه هزار دانش‌آموز در مسابقات لیگ علمی پایا در مرحله دوم این سری از مسابقات در گیلان شرکت کردند.
کد خبر: ۹۱۳۶۷۸۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

حضور بیش از 3000 دانش‌آموز گیلانی در لیگ علمی پایا

سرهنگ علی رفاهتی در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره بین‌المللی لیگ علمی پایا در دبیرستان شهید بهشتی پسران در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت، اظهار کرد: دوازدهمین دوره بین‌المللی لیگ علمی پایا در ۱۵ کشور برگزار شد که فینال این مسابقات در دانشگاه تهران در مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی  با اشاره به سابقه استان گیلان در مسابقات کشوری لیگ علمی پایا گفت: سابقه مدال طلا و نقره در رشته‌های تجربی ریاضی و کامپیوتر برای استان گیلان ثبت شده که نشان از بالا بودن بنیه علمی دانش‌آموزان بسیجی و رغبت آن‌ها برای شرکت در لیگ علمی پایا است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان از حضور ۶۰۰ تیم  و سه هزار دانش‌آموز در مسابقات لیگ علمی پایا در مرحله دوم این سری از مسابقات خبر داد و افزود: این مسابقات هم‌زمان با کل کشور برگزارشده و سازمان بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش مسئولیت برگزاری این سری از مسابقات را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان مرحله استانی به رقابت در مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، گفت: لیگ علمی از تیم پنج‌نفره متشکل شده که به‌صورت مشارکتی آموخته‌های خود را در کنار سایر دانش‌آموزان در معرض امتحان قرار می‌دهند.

 رفاهتی با اشاره به کیفیت  لیگ علمی پایا در مرحله کشوری تصریح کرد: در مرحله کشوری علاوه بر دانش‌آموزان ایرانی، دانش‌آموزان سایر کشورهای بین‌المللی ازجمله انگلستان، هندوستان، ترکیه و پاکستان، داشته‌های علمی خود را با دانش‌آموزان ایرانی به  رقابت می‌گذارند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این لیگ علمی است.

به گزارش بسیج، لیگ علمی بین‌المللی پایا مسابقه‌ای است علمی که توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی برای پایه‌های ششم تا یازدهم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار