مصطفی برزگر
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد/
دومین نشست اتاق فکر کنگره ملی «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد
کد خبر: ۹۱۳۶۷۴۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج، در این نشست که با حضور «عمران خودآموز»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، منصور محبی، نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در ایلام، حبیب‌الله بخشوده دبیر تخصصی کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی و دیگر اعضای اتاق فکر دکتر بهروز سپیدنامه، محمدعلی قاسمی، فرهاد شاهمرادیان، یونس قیطانی و عبدالحسین رحمتی برگزار شد در خصوص برگزاری هر چه‌بهتر این کنگره، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم و محورها و موضوعات کنگره و همچنین چارچوب فراخوان بحث و تبادل‌نظر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) همه‌ساله برنامه‌های متعددی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند و استان ایلام نیز در ده دوره میزبان جشنواره‌های موضوعی رضوی بوده است.

 وی، بابیان اینکه یکی از سیاست‌های بنیاد رضوی حمایت از آثار و پدیدآورندگان آثار فاخر مرتبط با سیره امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) است، اظهار کرد: بعد از برگزاری هفت دوره از جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی با پیشنهاد اداره کل و موافقت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان ایلام و تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران امسال اولین کنگره شعر اربعین حسینی در ایلام برگزار می‌شود.

 خودآموز، تصریح کرد: هرساله کنگره بزرگ و جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی به‌عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی برگزار می‌شود و شاهد تشرف انبوه دلدادگان اهل‌بیت (ع) از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات هستیم و این امر یک ظرفیت بزرگ و فرصت مغتنم در راستای تقویت شعائر دینی و فرهنگی و ترویج فرهنگ حسینی با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم شعر است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق و ترویج سیره امام حسین (ع) و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره حضرت سیدالشهدا (ع)، تجلی همگرایی اقوام در پرتو اربعین حسینی و تقدیر از سرایندگان آثار شعر عاشورایی از اهداف برگزاری این کنگره ملی به میزبانی استان ایلام است.

خودآموز، محورهای برگزاری این کنگره ملی شعر را اربعین حسینی و حماسه عاشورا عنوان کرد و گفت: در بخش ویژه این کنگره از شاعران و پدیدآورندگان آثار مکتوب با موضوع شعر عاشورایی بعد از بررسی‌های لازم توسط هیئت‌داوران نیز تجلیل می‌شود.

 وی، بابیان اینکه فراخوان کنگره اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی به‌زودی نهایی، چاپ و توزیع می‌شود، ابراز کرد: آخرین‌مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره ملی پایان مردادماه سال جاری خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز دهه اول مهرماه 98 برگزار می‌شود.

گفتنی است، در این نشست در خصوص برنامه‌ریزی مدون به‌منظور غنای هر چه بیشتر برنامه‌ها و برگزاری باشکوه این کنگره ملی به میزبانی استان ایلام بحث و تبادل‌نظر شد.

 

ارسال نظرات