فرمانده مرکز بهداری شمالشرق نیروی زمینی سپاه گفت: قرارگاه ثامن الائمه(ع) و مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه با به کارگیری ۲۹ سامانه تغییرکاربری شده به بخش‌های تخصصی مثل ام ار ای، سی تی اسکن، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، درمانگاه‌های تخصصی و عمومی، دندانپزشکی و غیره که عملا تنها سامانه‌های کشور در این مجموعه بوده است در مناطق اق قلا و گمیشان حضور میدانی داشتند.
کد خبر: ۹۱۳۶۷۳۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
سرهنگ پاسدار علیرضا سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: پس از وقوع  سیل  در برخی استان‌های کشور و با صدور ابلاغ مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح  مبنی بر خدمت رسانی و امداد به سیل‌زدگان نیروی زمینی سپاه نیز با استقرار بیمارستان ۶۰ تختخوابی شهید شوشتری که دارای بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی است، در مناطق آق قلا و گمیشان در بحث بهداشت و درمان و پزشکی وارد عرصه خدمت رسانی شد.
 
وی افزود: قرارگاه ثامن الائمه(ع)  و مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه با به کارگیری ۲۹ سامانه تغییرکاربری شده به بخش‌های تخصصی مثل ام ار ای، سی تی اسکن، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، درمانگاه‌های تخصصی و عمومی، دندانپزشکی و غیره که عملا تنها سامانه‌های کشور در این مجموعه بوده است  در مناطق اق قلا و گمیشان حضور میدانی داشتند.

وی از حضور بیش از ۱۶۶ پزشک و پرستار به  مدت ۱۲ روز در این مناطق جهت ارائه خدمات درمانی خبر داد.

سرگزی اضافه کرد: ویژگی این بیمارستان صحرایی رعایت طرح انطباق است و دارای تنها سامانه ام. آر. آی  و سی تی اسکن  سیار در کشور است که در اختیار نیروی زمینی سپاه می‌باشد.

وی اظهار داشت: در طول مدتی که این بیمارستان در این مناطق استقرار داشت بیش از دو میلیارد تومان ارائه خدمات شد و  به ۶۴ هزار ۶۷۶ نفر خدمات ارائه کردند. ۱۳۸ مورد خدمات  سی. تی. اسکن،  ۱۱۴  مورد عمل جراحی و ۴۵۸۳ نفر از خدمات ازمایشگاه استفاده کردند و همچنین بیش از ۶۰۰ میلیون تومان ارائه داروی رایگان داشتیم.

فرمانده مرکز بهداری شمالشرق نیروی زمینی سپاه همچنین به ارائه خدمات در حیطه تخصص‌های داخلی از جمله جراحی، اطفال، چشم، قلب، عفونی، ارتوپدی، زنان، بیهوشی، طب فیزیکی، رادیولوژی، سونوگرافی در این بیمارستان صحرایی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به دید نگاه به داخل و توسعه و آموزش نیروی داخلی تاکید دارند، گفت: این سامانه‌های متحرک طراحی شده در مجموعه بهداری  تغییر کاربری شده و در عرصه عمل نز به نتاج مطلوب و مدنظر رسیده است. در همین بیمارستان صحرایی می‌توانیم سامانه‌های جراحی تاکتیکی چند منظوره را نام ببریم که در سیل اخیر بکار گرفته شد و امتحان خود را خوب جواب داده است.
 
سرگزی خاطرنشان کرد: همین سامانه‌ها در مناطق صعب العبور نیز استفاده شده  و  در این مناطق به ۱۷۸۰۰ نفر خدمات ارائه کرده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سایه منویات مقام معظم رهبری مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه خدماتی در خور شان نظام و مردم داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها