امام‌جمعه رودبار:

مسؤولان استان نسبت به قانون روزه‌خواری درملأعام بی‌تفاوت هستند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار با اشاره به تأکید قانون نسبت به حفظ حرمت ماه رمضان گفت: قانون به روزه‌خواری درملأعام را جرم اعلام کرده اما مسؤولان و متولیان امور نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستند.
کد خبر: ۹۱۳۶۷۰۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رودبار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن سیدمحمدی ، امام‌جمعه شهرستان رودبار در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار اظهار کرد: امر به معرف و نهی از منکر موضوع مهم و باارزش در نظام اسلامی است که باید به‌صورت جدی پیگیری و دنبال شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن سیدمحمدی با انتقاد از وضعیت اسف‌بار عفاف و حجاب در بازار رودبار افزود: روزه‌خواری در شهر علنی شده و هیچ نظارتی وجود ندارد و شهر به‌کلی رهاشده، مسؤولان نیز تا ساعت دو شهرستان هستند و پس از آن از شهرستان خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی شایسته و سزاوار جامعه اسلامی نیست، گفت: بی‌حجابی و بی بندو باری در شهرستان بیداد می‌کند و این بی‌حجابی‌ها دهن‌کجی به‌نظام اسلامی و انقلاب است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار با اشاره به تأکید قانون نسبت به حفظ حرمت ماه رمضان بیان کرد: قانون به روزه‌خواری درملأعام را جرم اعلام کرده اما مسؤولان و متولیان امور نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستند.

سیدمحمدی با بیان اینکه بی‌بندوباری به روستاها کشیده شده، گفت: از بوم‌گردی‌ها و مکان‌های اقامتی شهرستان به‌ویژه در روستاها گزارش خوبی نمی‌رسد و فساد، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در روستاها بیداد می‌کند.

وضعیت عفاف و حجاب در استان گیلان زیبنده نیست

امام‌جمعه شهرستان رودبار با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در استان گیلان زیبنده نیست، تصریح کرد: گیلان در حوزه عفاف و حجاب نسبت به سایر استان‌ها در شرایط بسیار اسف‌بارتری قرار داشته و این موضوع با موازین شرعی و اسلامی مغایرت دارد.

وی با اشاره به جمع آوری سد معبرها در سطح شهر بیان کرد: سد معبرها چهره شهر را زشت کرده و باید جمع‌آوری شوند و از متولیان امر می‌خواهیم که در این خصوص اقدام عاجل کنند.

سیدمحمدی با بیان اینکه بی‌حجابی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پذیرفتنی نیست، افزود: در برخی حوزه‌ها پرده عفاف و حجاب کاملاً دریده شده و از دسترس خارج‌شده است و باید در این خصوص آتش به اختیار عمل کرد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار با اشاره به عملکرد منفعلانه برخی از مسؤولان نسبت به بی‌حجابی گفت: اگر برخی مسؤولان نمی‌توانند کار کنند بگذارند بروند تا یک جوان بسیجی و انقلابی روی کار بیاید.

نباید نسبت به مظاهر بدحجابی در جامعه بی‌تفاوت باشیم

وی با بیان اینکه عده‌ای علیه نظام و انقلاب جنایت کردند، گفت: حذف برخی گزینش‌ها در صدور پروانه‌ها و مجوزها در لایه‌های دستگاه‌ها و نهادها، خیانت به انقلاب بود.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با تأکید بر اجرای قانون مبنی بر جلوگیری و برخورد با بدحجابی در جامعه افزود: اگر معتقد به‌نظام اسلامی و موازین شرعی هستیم باید به قانون احترام بگذاریم و بر اساس قانون عمل کنیم.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار با بیان اینکه نباید نسبت به مظاهر بدحجابی در جامعه بی‌تفاوت باشیم، گفت: به‌پای انقلاب خون‌های ریخته شده تا بساط بدحجابی‌ها و بی‌بندوباری‌ها برچیده شود، اگر بنا بود با بی‌حجابی‌ها و بدحجاب‌ها برخورد نشود پس چرا انقلاب کردیم؟!

وضعیت نامناسب حجاب پرسنل بیمارستان

سیدمحمدی با بیان اینکه این بدحجابی‌ها ریشه در سالیان گذشته دارد، تصریح کرد: اول دامن و مانتوها را کوتاه کردند اکنون به بلوز و شلوار رسیده‌اند، وضعیت عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها افتضاح است، دکتر و پرستار با این وضع حجاب نباید در بیمارستان‌ها باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار