خبرهای داغ:
مخترع بیرجندی با بیان اینکه رونق و چرخه تولید یک کلید دارد و آن بازار فروش است، گفت: زمانیکه در صنعت احساس نیاز شد و به آن نیاز پرداختیم یقینا صنعت پیشرفت می کند و تولید رونق خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۳۶۶۳۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

محمد رضا سعید افخم شعرا، مخترع مکمل آب آبیاری کشاورزی و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به  شرایط اقلیمی گرم و خشک کشورو مسئله خشکسالی گفت: ضرورت بازنگری در الگوی مصرف آب و بهینه سازی آن امری اجتناب ناپذیراست.

وی هدفش را از تولید محلول مکمل آب آبیاری کشاورزی استفاده بهینه از منابع آب در الگوهای مختلف زراعی، باغی، فضای سبز، نهالکاری مناطق بیابانی دانست وافزود: استفاده از مکمل آب آبیاری در حوزه کشاورزی می تواند به نحو موثری بخشی از اثرات تنش های خشکی، گرما، شوری را در گیاهان مختلف کاهش دهد.

افزایش راندمان آبیاری در مزارع با مکمل آب آبیاری/کلید رونق تولید بازار فروش مناسب است

سعید افخم شعرا، با بیان اینکه تولید این محلول حاصل بیش از هشت سال تحقیق و بررسی های آزمایشگاهی و الگو گیری از 156 نمونه گیاهی از گیاهان مقاوم با خشکی است، ادامه داد: این محلول در دو نوع آبیار و آبسار تولید شده، که محلول آبیار برای گیاهان غیرمثمر و در شهرداری ها برای فضای سبز و محلول آبسار درالگو زراعی، باغی و درختان مثمرکاربرد دارد.

 وی عنوان کرد: فرمول این مکمل به نحوی است که منجر به ماندگاری بیشتر رطوبت دراندام های گیاه و رشد طولی و قطری آن می شود یعنی استفاده از این مکمل ها همراه با آبیاری امکان نگهداشت آب به مدت طولانی تر دراندام های گیاه را فراهم می کند که باعث افزایش طولانی تر آبیاری و در نتیجه کاهش میزان و هزینه آب می شود.

این مخترع بیرجندی با اشاره به اینکه استفاده از این مکمل منجر به کاهش 15 تا 40 درصدی مصرف آب آبیاری می شود، افزود: استفاده از این مکمل زمان نگهداری نهال درنهالستان ها را حداقل به یک سوم کاهش می دهد همچنین هزینه هایی از قبیل استخراج آب، حمل، انرژی، سوخت، کارگری، استهلاک موتورپمپ را به حداقل می رساند.

 

کلید رونق تولید بازار فروش است/ پاسخگویی به نیاز صنعت لازمه پیشرفت کشوراست

سعید افخم شعرا با اشاره به تولید سالانه 900 هزار تا یک میلیون و 400 هزار لیتر از این محصول به صورت نیمه صنعتی و انبوه دردو کارگاه تولیدی دربیرجند و مشهد، گفت: محلول مکمل آب آبیاری آبسار و آبیارعلاوه بر خراسان جنوبی به دیگراستانها صادر شده که در باغات پسته کرمان و سیرجان، فضای سبز و نخیلات بندر لنگه و خراسان رضوی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه برای ثبت و تولید این محصول 200 میلیون تومان هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: نهادهایی همچون دانشگاه بیرجند، پارک علم و فناوری و پردیس شرکتهای دانش بنیان بسیج علمی و پژوهشی استان در زمینه اعطای تسهیلات در تولید این محصول با وی همکاری داشتند.

 

افزایش راندمان آبیاری در مزارع با مکمل آب آبیاری/کلید رونق تولید بازار فروش مناسب است

این مخترع بیرجندی با بیان اینکه برای اخذ مجوزبا مشکلات زیادی همچون بروکراسی اداری مواجه شده است، ادامه داد: طرح  مکمل آب آبیاری باعث فراهم شدن زمینه اشتغال برای سه جوان فارغ التحصیل دانشگاهی شده است.

سعید افخم شعرا با اشاره به درخواست ازمسئولین در معرفی و خرید محصولش، گفت: شهرداری می توانند با خرید و استفاده از این محلول در فضاهای سبزهزینه آبیاری را کاهش دهند همچنین بسیج سازندگی می تواند با معرفی این محلول به کشاورزان علاوه بر کاهش هزینه های آب و تولید محصول به رونق بیشتر تولید کمک کند.

کلید رونق تولید بازار فروش مناسب است/ پاسخگویی به نیاز صنعت لازمه پیشرفت کشوراست

وی عمده ترین مشکل پیشرو مخترعان را بازاریابی و معرفی محصولات دانست و گفت: طبیعتا برای رسیدن به رونق تولید بازار فروش خوب نقش موثری دارد و اگر شرایط برای فروش مهیا باشد یقیا تولید ادامه دارخواهد بود و رونق پیدا می کند.

این مخترع بیرجندی با بیان اینکه باید مسئولین ما از وعده ها و قول هایی که می دهند حمایت کنند، اظهار داشت: هر چه فاصله حرف و عمل کمتر باشد موفق  خواهیم بود اما تا زمانیکه این امر برعکس  باشد مردم  دلسرد می شوند وبیشتر شاهد بروز پیده فرار مغزها  خواهیم بود لذا باید به اندازهای که  توانیم عمل کنیم قول بدهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به رابطه ضعیف صنعت و دانشگاه، افزود: تا زمانیکه صنعت کشور وارداتی باشد نیرو ما  کاربرچرخ صنعت است لذا باید دانشگاه ما به سمتی برود که همچون دانشگاه های جهان کارمحور باشد  و اگر دانشگاهی تاسیس می شود براساس نیاز صنعتی آن منطقه باشد  لذا تا زمانیکه در صنعت احساس نیاز شد و به آن پرداختیم یقینا صنعت پیشرفت خواهد داشت.

 

کلید رونق تولید بازار فروش مناسب است/ پاسخگویی به نیاز صنعت لازمه پیشرفت کشوراست

وی با بیان اینکه پیشرفت درحوزه صنعت و تولید نیازمند اخذ تصمیمات کلان و بهبود زیر ساختها است، افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات و موانع پیشرو مخترعان، بسیاری ازایده ها ابتر و روی کاغذ باقی می ماند و اگر فرد در کنار اختراع حرفه دیگری نداشته باشد نمی تواند این مسیر را ادامه دهد  و یقینا آنرا رها می کند.

سعید افخم و شعرا با بیان اینکه در مسیر اختراع و تولید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است ادامه داد: حرکت در مسیر اختراع نیازمند سرمایه  و حمایت از جانب مسئولین است و فردی که تحصلات دارد باید حتما حمایت شود نه اینکه برای شکوفا کردن استعدادهایش دست و پا بزند.

این مخترع با بیان اینکه رونق و چرخه تولید یک کلید دارد و آن بازار فروش است ، تصریح کرد:  تا زمانیکه برای محصولات تولیدی بازار فروش باشد چرخه  تولید کامل است اما زمانیکه فروش نیست چرخه تولید لنگ می زند.

افزایش راندمان آبیاری در مزارع با مکمل آب آبیاری/کلید رونق تولید بازار فروش مناسب است

هر خرید از کالاهای داخلی کمکی است به رونق تولیدات کشور

وی با اشاره به اینکه برای رونق تولید باید فروش محصول داشته باشیم، عنوان کرد: باید تولید کنندگان کیفیت محصول را بالا ببرند و مردم نیز کالاهای داخلی را خریداری کنند اما بسیاری از مردم اجناس خارجی را بهتر از اجناس داخلی می دانند و آنها را ترجیح دهند چرا که کیفیت نگاه می کنند و معتقدند بعضا کیفیت برخی از اجناس خارجی از مشابه داخلی آن بهتراست.

سعید افخم شعرا با بیان اینکه هرخرید کالا جدید و داخلی کمکی است به رونق تولید، اظهارداشت: از مسئولین تقاضا دارم  به تولید و رونق آن بیشتر توجه کنند و به تولیدکنندگان بها بدهند و موانع دست و پا گیر را از سرراه آنها برداند.

وی ادامه داد: مسئولین استان می توانند با ایجاد فروشگاه محصولات دانش بنیان و اختصاص غرفه های متعدد با هزینه کم به نخبگان و مخترعان علاوه براینکه محصولات جدیدی را در اختیار مردم قرار می دهند، شرایط را برای معرفی بیشتر و بهتر محصولات تولیدی فراهم کنند که علاوه بر معرفی محصول خود ضمن فروش بیشتر محصولات بر ادامه روند تولید و ماندگاری دراین مسیر امیدوارتر و با انگیزه تر می شوند.

کلید رونق تولید بازار فروش مناسب است/ پاسخگویی به نیاز صنعت لازمه پیشرفت کشوراست

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها