بوشهر- امام جمعه موقت بندر دیر گفت: مسؤولان با توهین کنندگان به مقدسات و هنجارشکنان فضای مجازی در شهرستان دیر برخورد کنند.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۸۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی  در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت:این ماه بهترین فرصت برای تلاوت و تدبر در آیات قرآنی است.

امام جمعه موقت بندر دیر با بیان اینکه مردم به روحانیت عشق و علاقه و اعتماد دارند، افزود: دستگاه‌های مسؤول باید بر فضای مجازی نظارت کنند و جلوی شایعات و نفرت‌پراکنی‌ها نسبت به اقشار مختلف به ویژه روحانیت را بگیرند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی نباید این همه رها باشد، ادامه داد:  در شهرستان ما هم کسی جرأت می‌کند در آستانه ماه رمضان مطلبی در فضای مجازی منتشر کرده است که با کمال اهانت و نهایت بی‌ادبی نه تنها نسبت به روحانیت، بلکه پیامبر اکرم(ص) و مقدسات دینی هم اهانت می‌کند.

بحرانی عنوان کرد: با چه رویی کسی بیاید خود به عنوان متخصص دین در مسائل مربوط به احکام و روزه و مانند این‌ها اظهار نظر کرده و بعد هم پا را فراتر گذاشته نسبت به روحانیت و مقدسات دینی اهانت کند که باید برخورد قاطع صورت گیرد تا افراد دیگری جرأت اهانت به مقدسات نداشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید فضای مجازی در تمامی عرصه‌ها مدیریت شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و شایعات و مشکلات کشور در بستر همین فضای مجازی انجام می‌شود که انتظار است نظارت جدی از ناحیه مسوولین ذیربط صورت بگیرد.

خطیب جمعه بندر دیر با اشاره به تصمیم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی در قبال بدعهدی آمریکایی‌ها و اقدامات منفعلانه اروپایی‌ها گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام  متأسفانه از اروپایی‌ها چیزی جز ابراز تأسف دیده نشد و به قول‌هایی که داده بودند عمل نکردند و آمریکایی‌ها هم فکر کردند می‌توانند با اقداماتشان جمهوری اسلامی را تسلیم کنند، اما ایران آنها را غافل‌گیر کرد و در اقدامی که هرچند دیرهنگام است اما بهرحال لازم  و یک اقدام قاطع از ناحیه شورای امینت ملی بود که به اروپایی‌ها 60 روز فرصت دادند که تصمیم خود را بگیرند.

وی با بیان اینکه رهبری از ابتدا فرمودند که به اروپایی‌ها مانند آمریکایی‌ها اعتماد نداریم، افزود: آمریکایی‌ها وقتی دیدند نمی‌توانند در بستر برجام به اهداف خصمانه خود برسند از آن خارج شدند.

بحرانی با اعلام اینکه برجام از روز اول برای لغو تحریم‌های خصمانه آمریکا بود، تأکید کرد: اما با برجام تحریم‌ها کمتر که نشد بیشتر هم شد و دیگر توجیهی برای ماندن در برجام وجود ندارد و بالاخره صبر مردم ایران لبریز شد و امروز در سراسر کشور راهپمیایی می‌کنیم و حمایت خود از اقدام شورای امنیت ملی برای کاهش تعهدات برجامی ایران به نمایش می‌گذاریم./.انتهای خبر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها