بهمن مرادنیا در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که به موضوع ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو برگزار شد گفت: امیدوارم مراحل ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انجام شود و در این راه همگان باید همکاری همه جانبه داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۶۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که به موضوع ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم مراحل ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انجام شود و در این راه همگان باید همکاری همه جانبه داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشینیان ما کار‌های بسیار خوبی انجام داده اند، اما ما برای ثبت آن‌ها اقدام نکرده ایم، گفت: با توجه به اینکه فرهنگ در توسعه بسیار نقش آفرین است باید در این حوزه‌ها تلاش بیشتری کنیم.

مرادنیا اضافه کرد: کردستان دارای یک پیشینه غنی فرهنگی است و توقع دارم مجریان بصورت جدی وارد عرصه شوند.

وی پرهیز از تنگ نظری در کار‌های فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی برای استان حایز اهمیت است و حتما این اقدام نتایج بسیار خوبی برای استان در پی خواهد داشت.

مرادنیا همچنین ضمن تقدیر از کار‌های فرهنگی شهرداری سنندج و شورای شهر اظهار داشت: شهرداری سنندج در دو سال گذشتە کار‌های ارزشمندی در بخش فرهنگ انجام دادە کە جای تشکر دارد و انتظار می‌رود کماکان این اقدامات تداوم داشتە باشد.

استاندار کردستان همچنین بر ضرورت استفادە از همفکری اساتید موسیقی کردی در ثبت شهر سنندج بە عنوان شهر خلاق موسیقی نیز تاکید کرد و ادامە داد: لازم است بە نحوی برنامە ریزی شود کە در ایام عید فطر یک کنسرت بزرگ موسیقی در آبیدر برگزار و تبلیغات وسیعی نیز در سطح کشور برای فضا سازی انجام شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات