عضو هیات رئیسه مجلس گفت:اگر تعهدات برجام به ملت ایران برای حل مشکلات اقتصادی و فروش نفت کمک نکند ما تصمیمات سخت‌تری در مورد اجرای برجام خواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۲۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش سطح اجرای برجام گفت: هر زمان در برخورد با قدرت‌های دنیا عزتمندانه رفتار کردیم موفق بودیم و توانستیم حقوق ملت را حفظ کنیم اما هر زمانی که در مقابل قلدری‌های دشمن کوتاه آمدیم حقوق ملت ضایع شد.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در توافقنامه برجام ایران به همه تعهدات خود عمل کرد اما طرف آمریکایی و اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند.

وی با تقدیر از اظهارات رئیس جمهور گفت: انتظار داریم رئیس‌جمهور از حقوق ملت دفاع کند؛ برجام دستاوردی برای ملت نداشت، برجام تنها در صورتی قابل اجرا است که برای دو طرف برد- برد باشد نه برد- باخت.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مواضع دولت در مورد برجام باید با ثبات و پایداری ادامه یابد اظهار داشت: آمریکا و غرب باید بدانند که ملت ایران، دولت و مجلس در مباحث بین المللی وحدت خود را حفظ خواهند کرد و در مقابل قلدری‌های دشمنان می‌ایستند. ملت ایران سختی‌های زیادی کشیدند و از همه این سختی‌ها با مقاومت عبور کردند.

امیرآبادی گفت: شرکت‌ها و دولت‌هایی که با جمهوری اسلامی همراهی نکردند باید بدانند در آینده هیچ سهمی از انرژی ایران نخواهند داشت، یک روز تحریم‌ها به پایان می‌رسد و فضا عادی می‌شود آن زمان شرکت‌ها و کشورهایی که با جمهوری اسلامی همکاری نکردند سهمی از انرژی ایران نخواهند داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس با یبان اینکه آنچه از سوی شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور ابلاغ شد بر اساس توافقنامه برجام بود، تصریح کرد: آمریکا فروش آب سنگین و اورانیوم را تحریم کرد و ما فروش آن را ممنوع کردیم.

وی ادامه داد: اگر تعهدات برجام به ملت ایران برای حل مشکلات اقتصادی و فروش نفت کمک نکند ما تصمیمات سخت‌تری در مورد اجرای برجام خواهیم گرفت.

امیرآبادی گفت: ۶۰ روز زمانی که دولت به دولت‌های اروپایی داده است زمان زیادی است زیرا ما مدت‌ها ست که با اروپا در حال گفتگو هستیم و زمان آن فرارسیده که اروپا تصمیم بگیرد.

وی در پایان از عملکرد دولت در توزیع کالاهای اساسی انتقاد کرد و گفت دولت باید برای مدیریت توزیع کالاهای اساسی تدبیری بیاندیشند.

 
ارسال نظرات