امام جمعه ارومیه گفت: مشاجره مسوولان در مراسم‌های عمومی باعث می‌شود که چهره‌ آذربایجان غربی در سطح ملی و در بین آحاد ملت خدشه‌دار شود.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۱۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: نوع رفتار و برخورد اقشار مختلف مردم به ویژه مسوولان باید کاملا دینی باشد، به طوری که پرخاشگری و بی‌ادبی نباید در استان نهادینه شود، چرا که به صورت مستقیم منافع استان را خدشه‌دار می‌کند.

وی با بیان اینکه باید به فکر آبروی استان بود و مسئولانی که با یکدیگر مشکل دارند، در حضور همگان با یکدیگر برخورد کرده و نسبت به هم اتهام افکنی کنند، جز اینکه منافع و مصالح استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اثر دیگری ندارد، افزود: این سری رفتارها در سطح ملی مطرح می‌شود و تبعات منفی برای آذربایجان غربی به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه‌های جمعی در چنین شرایطی باید برای برقراری آرامش در جامعه تلاش کرده و با نحوه اطلاع‌رسانی و شرح ماوقع کاری نکنند که دامنه اختلافات افزایش پیدا کند، افزود: به طور قطع تنها در صورت اتحاد و همدلی است، که می‌توان به سمت پیشرفت گام برداشت.

 امام جمعه ارومیه فرا رسیدن ماه بهار قرآن و ماه مهمانی خدا را به مردم مومن و روزه‌دار تبریک گفت و اظهار داشت: هرکس در ماه رمضان با مومنان به‌خوبی رفتار کند، به بهشت وارد می‌شود همچنین در این روزها نباید دستگیری از نیازمندان فراموش شود.

وی با بیان اینکه اگر خداوند در این ماه گناهان بندگان خود را عفو نکند، در ماه‌های دیگر بسیار سخت خواهد بود و بندگان در این ماه باید به‌درستی روزه‌داری کرده و استغفار کنند و از خداوند بخواهند که روزه آنان را نیز قبول کند، افزود: این روزها بهترین فرصت برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی است.

قریشی با بیان اینکه برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در مصلی ارومیه را شاهد هستیم، ضمن اینکه آحاد مردم را برای شرکت در این محفل نورانی دعوت کرد، افزود: حضور مسئولان در این مراسم جمع‌خوانی می‌تواند اثرات مثبتی را به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه بر همگان واجب است که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند، اضافه کرد: باید جایگاه و اهمیت این ماه را درک کرده و ضمن رعایت حرمت آن برای نزدیک شدن به خداوند و رشد معنوی نهایت تلاش را بکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات