نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

عفت زدایی از جامعه برنامه دشمن برای تباهی نسل‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری درجمع قاریان قرآن باید مورد توجه قرار گیرد،گفت:دشمن همه چیز مارا می‌خواهد از بین ببردو عفت‌زدایی و غیرت زدایی از برنامه‌های ضد فرهنگی دشمن است.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۸۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این روزه‌ها باید ارتباط خود با خداوند را بیشتر کنیم.

عفت زدایی از جامعه برنامه دشمن برای تباهی نسل‌ها است

وی خطاب به متولیان فرهنگی استان برای گرامیداشت ماه مبارک رمضان، افزود: مسیری را طی کنید که موجب تقویت ایمان مردم شده و حرمت این ماه نیز حفظ شود. با برگزاری جشن‌های رمضان و تقلید صدا نمی‌توان به خداوند نزدیک شد، از طرفی یک عده سودجو پول‌پرست، بیت‌المال را برای این موارد هزینه می‌کنند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه افراد حزب‌اللهی و ارزشی‌ها هم گاهی در برابر این مورد حرفی نمی‌زنند و به شیطان اجازه معرکه‌گیری می‌دهند، گفت: عفت و حجاب بانوان به سخره گرفته‌شده در این میان متأسفانه دستگاه‌های بازدارنده با هنجارشکنان برخورد نمی‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حمله‌های هنجارشکنان در برابر فرهنگ از دانشگاه‌ها و مدارس آغازشده است، توضیح داد: در ادامه نیز در بنیان خانواده، ادارات و پارک‌ها و هرکجا بتوانند بی‌بندوباری و عفت شکنی را ترویج می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در خصوص بروز چنین مواردی در سطح مدارس البرز تذکر داده‌ام، افزود: اخیراً نیز تخلفاتی که در سطح مدارس بروز پیداکرده و در فضای مجازی نیز پخش‌شده که موردی افتضاح است در مقابل این اتفاقات وزیر مربوطه اصل مطلب را کنار می‌گذارد، درحالی‌که باید به دنبال اصلاح باشد.

خطیب جمعه کرج خطاب به فرهنگیان با تأکید بااینکه فرزندانمان در مدارس به امانت نزد شما هستند، گفت: این بچه‌ها آینده کشور هستند، چرا اجازه می‌دهید که باسیاست‌های عبث آینده آن‌ها از دست برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش، گفت: شما به کرج سری بزنید، از مدرسه دختران روبروی مصلای شهرمان دیدن کنید و پرس‌وجو کنید ببینید چه داستان و قصه‌ای در این خصوص در مدارس اتفاق افتاده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمن قصد نابود کردن باورها و ارزش‌ها و اعتقادات ما را دارد، تصریح کرد: در بخش پرداختن به مسائل فرهنگی قسمتی بر عده مراکز آموزشی است، متولی بخشی دیگر فعالان عرصه سینما و تئاتر هستند و در کنار این‌ها عده‌ای با استفاده از فشارهای اقتصادی ورود کرده و می‌خواهند بانفوذ در میان مردم آن‌ها را خسته کنند.

وی با تأکید بر اینکه به سخنان رهبری در محفل انس با قرآن باید توجه ویژه‌ای شود، گفت: ایشان آموزه‌های قرآن را به‌عنوان کتاب زندگی و هدایت بشر می‌دانند و توطئه‌های دشمنان اشاره می‌کنند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان اصناف، اماکن، رستوران‌ها و اغذیه‌فروش‌ها در سطح شهر از سوی مسئولان مربوطه باید به‌درستی کنترل شوند، افزود: در این خصوص همه وظیفه نهی از منکر داریم و ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی روزه‌خواری در سطح معابر عمومی را جرم می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه داستان البرز اشاره کرد: در ماه مبارک رمضان در مکان‌های عمومی برای کسانی که عذر دارند باید محلی تعیین شود که بتوانند عذر خود را برطرف کنند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به بیانیه شورای امنیت ملی که خطاب به پنج کشور باقیمانده در برجام است، اشاره کرد و توضیح داد: آمریکا به نقض برجام پرداخت و تحریم‌های ۱۰ ساله را علیه ایران اعمال کرد، قوانین را علیه ایران نقض کرد، چندی پیش هم که سپاه پاسداران را تروریست خواند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: در تمامی این موارد دولت ما می‌توانست علیه آمریکا اقدام متقابل داشته باشد اما متأسفانه به‌جای عبرت گرفتن امید خود را به وعده‌های توخالی اروپایی‌ها بستند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اکنون بعد از گذشت یک سال برای دفاع از منافع ملت به اتحادیه اروپا اولتیماتوم داده شد، افزود: به بیان وزیر امور خارجه که در فضای مجازی نیز پخش شد ایران طبق تحریم آمریکا نمی‌تواند مواد غنی‌شده و آب‌سنگین را بفروشد در نتیجه این اقدام آن‌قدر فعالانه و قوی نیست اما بازهم نشان اراده قوی دولت دارد که باید بایت این موضوع قدردان باشیم.

وی ادامه داد: اقدام ایران برابر آمریکا کشورهای اروپایی را عصبانی کرده و هراسان شده‌اند، به‌گونه‌ای که می‌بینیم بلافاصله اتحادیه اروپا بیانیه صادر می‌کند که هیچ ضرب العجلی را از سوی ایران نمی‌پذیرد و این نشان می‌دهد که اگر با قاطعیت بیشتر وارد عرصه‌های بین‌المللی شویم نتایج بهتری برای ما حاصل خواهد شد.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه مردم ایران نیز در دفاع از منافع ملی مسئولان را تنها نخواهند گذاشت و با تمام قوا از آن‌ها حمایت خواهند کرد، گفت: کشورهای چین و روسیه در مقابل این بیانیه‌ها از ایران دفاع کردند، عراق نیز رسماً واکنش نشان داد و نپذیرفت در این تحریم‌ها شرکت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: ما کشوری مسلمان و شیعه هستیم اما در این میان مسئولی بلند می‌شود و می‌گوید اگر تحریم‌ها فشار بیشتری بر ما وارد کند برادران افغان را بیرون می‌کنیم باید دید که این حرف‌ها از چه منظری بیان می‌شود و هدف از گفتن آن چیست؟ جواب ما در برابر این سخنان و حرف‌ها که کاملاً غربی بوده مشخص است، شما حرف‌های رئیس‌جمهور پلید و کثیف آمریکا را می‌زنید.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: آمریکا مشکلات اقتصادی را بر گردن مهاجران انداخته بود، اما این حرف‌ها در ایران اسلامی پذیرفته نیست زیرا ما مهمانان خود را پذیرفته‌ایم، شما با این کار حرکت به‌سوی تمدن سازی اسلامی را به بیراهه می‌کشانید.

وی بابیان اینکه با کشورهای اسلامی همسایه باید پیمان‌های دوجانبه اقتصادی بسته شود، افزود: با این اقدامات خیلی از مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد، باید دیپلماسی سیاسی عملی شود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به مسئله احتکار که ظلم به مردم است، گفت: عده‌ای سودجو برای منفعت بیشتر با احتکار به مشکلات اقتصادی دامن می‌زنند و عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اشاره کرد: دولت برنامه مدونی برای مقابله با این موارد اعلام نمی‌کند، سودجوها نیز در این شرایط اقتصادی به مردم آسیب می‌زنند و دستگاه‌های اقتصادی نیز در این فشارها مردم را رها کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی از دولت خواست به داد مردم برسد و گفت: نظارت‌ها جدی گرفته شود، جو بی‌اعتمادی باید برداشته شود، رئیس‌کل دادگستری البرز و دادستان‌های محترم در استان با قاطعیت ورود کنند و کالاهای احتکار شده را در اختیار مردم بگذارند.

وی بابیان اینکه اختلاس و کلاه‌برداری از اموال عمومی در حال بروز است، گفت: چندنفری وارد این حوزه شده‌اند که مفاسد را به بار می‌آورند باید با قاطعیت با آن‌ها برخورد شود.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ماهی مانده است و باید تذکرات ابتدایی در این خصوص را بدهیم، گفت: برخی از افراد دارند کارهایی را در این عرصه انجام می‌دهند، مردم باید به ملاک‌های انتخابی خود دقت کنند، به مواقعی که نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها باید اعلام موجودیت داشته باشند، باید دقت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز توضیح داد: عده‌ای با فشار و تهدید عده‌ای را در مناصبی جای می‌دهند که در آینده برای مواردی به آن‌ها کمک کنند و این‌ها متأسفانه در البرز نیز وجود دارد، یک مدیرکل دائماً تخلفاتی دارد، گزارش آن را دریافت می‌کنیم، تحقیقات را انجام می‌دهیم و می‌بینیم که درست است، توصیه من به ائمه جمعه شهرهای البرز این است که مصداقی در عزل و نصب‌ها دخالتی نداشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها