خبرهای داغ:
مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان مطرح کرد؛
مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اثرات حضور ائمه جماعات در روستاها و نقش محوری و پیش‌برندگی آنان در احیای مساجد و سنت‌ها و شناسایی و رفع مشکلات، گفت: حضور امام جماعت در روستا به نحوی است که همچون نرم افزار برای قرارگاه پیشرفت و آبادنی عمل می‌کند.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۵۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

نقش محوری ائمه جماعات روستاها در احیای مساجد و سنت‌هاحجت الاسلام اباذر طالبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی ائمه روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت و آبادنی  سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان داشت: بررسی مشکلات و احصاء راه حل‌های مناسب برای رفع این مشکلات از اهداف این نشست بود که با حضور 16 تن از طلبه‌ها که هریک ائمه روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت و آبادنی هستند برگزار شد.

وی اظهار داشت: رسالت قرارگاه پیشرفت و آبادنی در استان همدان رفع غبار فقر و محرومیت در سه دهستان مهربان علیا در کبودراهنگ، خزل شرقی در نهاوند و پیشخور در فامنین است.

مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: به همین منظور در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان، پنج کارگروه تخصصی؛ فرهنگی، سلامت، اشتغال و معیشت، تعلیم و تربیت و زیرساخت و عمرانی تشکیل شده است که با بررسی وضعیت روستاهای این سه دهستان به تدوین برنامه‌های متناسب و اجرای آن می‌پردازد.

وی با اشاره با برنامه‌های این کارگروه بیان داشت: اولویت کار ما احیاء مساجد، ارتباط با مدارس، خانواده ها و جوانان در روستاها است و به همین منظور هم برای همه روستاهای این سه دهستان اقدام به معرفی 16 امام جماعت کردیم که به صورت مستمر در روستا حضور داشته و با مردم در ارتباط هستند.

طالبی افزود: حضور این ائمه در روستاها به احیاء برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در روستاها نیز کمک کرده است به نحوی که شاهد برگزاری مراسم اعتکاف، یادواره شهدا و... در روستاها با محوریت مسجد و با مشارکت مردم هستیم.

وی با اشاره به اثرات حضور ائمه جماعات در روستاها و  نقش محوری و پیش‌برندگی آنان در احیای مساجد و سنت‌ها و شناسایی و رفع مشکلات، خاطرنشان کرد: حضور امام جماعت در روستا به نحوی است که همچون نرم افزار برای قرارگاه پیشرفت و آبادنی عمل می‌کند و از سخت‌افزار و پتانسیل موجود در خود روستا استفاده کرده و با ایجاد شور و نشاط در مردم، از استعدادهای آنان برای رفع مشکلات و محرومیت‌های خود استفاده می‌کند.

مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: احیاء ارزش‌ها و سنت‌های این سه دهستان مانع از مهاجرت روستاییان شده و در برخی روستاها  نظیر روستای اکنلو و آب مشکین در کبودراهنگ منجر به مهاجرت معکوس شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان همدان به مناسبت ماه مبارک رمضان در مناطق محروم بیان داشت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان را متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شده بود تدوین کرده‌ایم که  با عنوان «عملیات رمضان» در این سه دهستان انجام خواهد گرفت.

طالبی در خصوص برنامه‌های «عملیات رمضان» گفت: غبارروبی مساجد، تهیه بسته ارزاق غذایی برای افراد نیازمند با کمک خیرین و احسان مردمی،  بزرگداشت مناسبت‌های ملی مذهبی با محوریت تبیین گام دوم، برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان مانند تیراندازی، اسب‌دوانی و بازی‌های بومی محلی و... از جمله اقداماتی است که در این ماه مبارک توسط کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات