امام جمعه شاهرود:

آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نمی کنند/تلاش برای ناامید کردن مردم

امام جمعه شاهرود ما تاکنون از آمریکا و اروپا عمل به تعهدی را ندیدیم گفت: تحلیل‌های غلط برای خالی کردن دل مردم از امید هستند.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۴۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نمی کنند/تلاش برای ناامید کردن مردمبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر ضمن اشاره به بیانیه شورای امنیت ملی مبنی بر توقف تعهدات اروپا از برجام، بیان کرد: دل خوش کردن به کشورهای غربی برای حل مشکلات ایران اشتباه است و ما تاکنون از آمریکا و اروپا عمل به تعهدی را ندیدیم.
وی با بیان اینکه برجام با فراز و نشیب‌های بسیاری که داشت افزون بر افزایش تحریم‌ها حتی نتوانست علیرغم پیش بینی برخی افراد مشکلات را حل کند، افزود: اروپایی‌ها یک سال ایران را معطل کردند لذا دل بستن به اینکه آنها بتوانند معضلات ما را حل کنند، اشتباه است.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه برخی تحلیل می‌کنند آمریکا قصد جنگ با ایران را دارد، بیان کرد: این سخنان برای خالی کردن دل مردم از امید است.
امینی با بیان اینکه آمریکا نه اینکه نخواهد، بلکه نمی‌تواند به ایران حمله کند چرا که قادر به این امر نیست، گفت: کشور ما مقتدر و نظامیان ما اهل مقاومت هستند و به خوبی تنش‌های منطقه و تحرکات آمریکا را رصد می‌کنند.
وی بابیان اینکه باز شدن گره‌های موجود در برخی بخش‌های کشور در گرو تقویت روحیه انقلابی است، گفت: تحلیل‌های غلط برای خالی کردن دل مردم از امید هستند.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه مسئولان می‌بایست پیگیر حل مشکلات و معیشت مردم باشند، گفت: علاوه بر تحریم‌ها خودمان نیز در داخل بد عمل کرده و ناخواسته در زمین دشمن بازی کردیم، منابع زیادی وجود دارد که باید مدیریت شود.
امینی بابیان اینکه مردم در قبال جنگ روانی دشمن باید مصرف به اندازه و مسئولان نیز نظارت‌های بیشتری اعمال کنند، بیان کرد: از مسئولان نیز می‌خواهیم تا در راستای رفع مشکلات مردم به خصوص در عرصه اقتصادی، اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی ضمن بیان اینکه سرمازدگی باغات باعث خسارات بسیاری به بخش کشاورزی شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه کشاورزان روی خوش از بیمه ندیدند و با تأخیر خسارات سال‌های قبل به آنها پرداخت شده لذا به سمت بیمه نرفتند و مسئولان باید در سال رونق تولید به حل مسائلی آنها نیز کمک کنند تا رونق تولید کشاورزی لطمه نبیند.
امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با قاریان و معلمان بابیان اینکه عمل به آموزه‌های قرآن و عدم گوش دادن به دشمن رمز پیروزی است، اظهار کرد: حل مسائل و باز شدن گره‌های کشور با تاکید بر روحیه انقلابی امکان پذیر است که برخی آن را به غلط با تندروی و افراط مساوی می‌دانند.
امینی بابیان اینکه کسانی که منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند باید پاسخگوی خدا باشند، تصریح کرد: ضد انقلاب و معاندان، منفعت طلبان، غرب زدگان و کسانی که خواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند روحیه جهادی را تضعیف و بر مشکلات موجود می‌افزایند.
وی بابیان اینکه عده‌ای کمبودها و مشکلات را بزرگ می‌کنند، اضافه کرد: برخی با تحلیل‌های غلط دل مردم را خالی و امید را از مردم می‌گیرند که می‌بایست در شرایط جنگ روانی امید به همت جوانان و اتکا به نیروی و توان داخل داشت
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز سست شدن مسائل اعتقادی است، افزود: با درک این موضوع برای رفع معضلات باید هر آنچه داریم را تقویت و جوانان را به سمت مساجد هدایت کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار