مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری از انجام هماهنگی لازم برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی کشور در ماه مبارک رمضان ویژه کشورهای مسلمان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۲۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد ابراهیم لاریجانی گفت: وجود زیرساخت‌های مناسب برای اقامت طولانی مدت به ویژه اقامت ده روز و بیشتر در ایران به خصوص در شهرهای زیارتی و برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و اجرای آداب و رسوم خاص این ماه در هر منطقه به ویژه ارائه خدمات گردشگری حلال در کشور، فرصتی مناسب برای جذب گردشگران مسلمان کشورهای همسایه بویژه عراق، آذربایجان، افغانستان، عمان و سایر کشورها به ایران به شمار می‌رود.
لاریجانی با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی فرصت پیش رو از طریق دفاتر ایرانی مستقر در سایر کشورها افزود: ضروری است تا وزارت امور‌خارجه، سفارتخانه‌ها و نمایندگی کنسولگری‌های ایران درسایر کشورها، رایزن‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما، دفاتر خدمات مسافرتی و دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در کشورهای اسلامی، نسبت به تشویق اتباع این کشورها برای سفر به ایران در ایام ماه مبارک رمضان اقدام کنند.
وی فرهنگ و مراسم مذهبی رمضان به شیوه سنتی در هر منطقه از کشور، غذا و هنرهای ایرانی اسلامی موجود را از جمله جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: این مهم از سال‌های پیش در کشور سابقه داشته و در حال حاضر نیز اتباع کشورهایی مثل عراق به دلیل شرایط آب و هوایی کشور خودشان اقامتگاه‌هایی را بخصوص در استان‌های خوش آب و هوای ایران برای یک ماه اجاره و ماه مبارک رمضان را در ایران سپری می‌کنند.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات مناسب و به موقع ضروری است تا هتل‌ها نسبت به پذیرایی در وعده سحر و افطار اقدام و آژانس‌ها نیز پکیج تورهای ده روز و یا بیشتر اقدام کنند، همچنین راهنمایان محلی با پیش‌بینی گشت‌هایی در محدوده حد ترخص، میهمانان روزه دار را با فرهنگ و آداب سنتی رمضان در ایران آشنا کنند و آنها را در طرح‌ها و جشنواره‌های افطار تا سحر شرکت دهند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه این موضوع باید به عنوان یک فرصت و الگوی مناسب در طرح گردشگری رمضان مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار کرد: رایزن‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات، دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران، آژانس‌های گردشگری و همه فعالان در این زمینه باید برای معرفی ظرفیت‌ها و آداب ایران اسلامی در ماه رمضان، همکاری وهماهنگی‌های مناسب را داشته باشند و با اطلاع‌رسانی به موقع و شایسته از آمادگی کشور برای پذیرایی از زائران و روزه‌داران سایر کشورها در راستای همدلی بیشتر، ترویج معنویت و توسعه گردشگری استفاده کنند.

ارسال نظرات