فرمانده سپاه ناحیه بجستان گفت: در بزنگاه‌های مختلف نقش جهادگران بسیجی در سازندگی بی بدیل است.
کد خبر: ۹۱۳۶۳۶۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی سرهنگ پاسدار علیرضا جنیدی به مناسبت هفته بسیج سازندگی که در محل دفتر امام جمعه شهرستان بجستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی و خداقوت بر سنگر سازان جبهه ایثار اظهار داشت: بسیج سازندگی در دوران دفاع مقدس به عنوان سنگر سازان بی سنگر نقش مهمی ایفا کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بعد از دفاع مقدس هم در حوزه‌های مختلف از قبیل بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی، تربیت بدنی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی و ... نقش بزرگی را انجام دادند.

فرمانده سپاه ناحیه بجستان افزود: در حادثه سیل ورزقان سپاه به کمک جهاد گران بسیجی در کم‌تر از ۳ ماه ۱۷۰۰ واحد مسکونی و ۱۷۰۰۰ واحد دامی احداث کرد که هیچ موقع از ذهن مزدم ولایتمدار ورزقان پاک نخواهد شد.

جنیدی در ادامه سخنان خود گفت: در جریان سیل اخیر گروه‌های جهادی یک بار دیگر همانندچهل ساله گذشته توانمندی خودشان را در کمک به مردم نشان داد و مردم در عرصه عمل متوجه شدند که در بزنگاه‌های مختلف این بسیجیان و جهادگران بسیجی هستند که با رویکرد جهادی و مدیریت انقلابی در کنار آن‌ها خواند بود.

فرمانده سپاه ناحیه بجستان در ادامه عملکرد بسیج سازندگی شهرستان بجستان را در سال ۹۷ عملکرد قابل قبول دانست و افزود: با همکاری بخش‌های مختلف در حوزه محرومیت زدایی خدمات شایسته‌ای را به مردم شریف بجستان ارائه دادند.

وی همچنین از جهادگران بسیجی جهت حضور فعال‌تر برنامه‌های سال ۹۸ دعوت بعمل آورد.

جنیدی به گوشه‌ای از عملکرد بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بجستان اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات به متقاضیان جهت اشتغال و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، 600 میلیون ریال، ارائه 10 میلیارد ریال تسهیلات با کمک کمیته امداد  جهت اشتغال، ایجاد 80 نفر اشتغال، ارائه تسهیلات در 16 عرصه دام سنگین –پرورش شتر مرغ –پرورش مرغ بومی –پرورش زنبور عسل-پروش آبزیان –پرورش قارچ –گلخانه گیاهان دارویی-گلخانه کاشت آلوئه ورا-گلخانه سبزی –صنایع دستی –قالی بافی –پرورش بوقلمون و صنایع تبدیلی مانند فرآورده‌ای انار از قبیل رب انار، روغن هسته انار و... تولید کود ورمی کمپوست، فعالیت 23 گروه جهادی در شهرستان، توزیع ۱۰۰ عدد کیف و لوازم تحریر اهدایی از طرف مقام معظم رهبری در بین دانش آموزان نیازمند در سطح شهرستان و روستا‌ها، *جذب اعتبار سه میلیون ریالی برای مرمت وبازسازی مساجد روستا‌های ابوالخازن وسریده وجزین شهرستان از قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر، جذب اعتبار 200 میلیون ریالی برای ساخت و مرمت مدرسه عدالت روستای ابراهیم آباد ومدرسه شهداء نوق ومدرسه شهید مطهری نوق از قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر جذب اعتبار ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی برای کمک به ساخت ۵ منزل مسکونی معسرین شهرستان از قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر، اجرای طرح واکسیانسیون نیوکاسل در حوزه دامپزشکی (دام وطیور) در سطح شهرستان و روستا‌ها، اعزام ۴ تیم پزشکی به همراه اکیپ دندانپزشکی سیار به روستا‌های محروم شهرستان وتوزیع دارو رایگان در بین نیازمندان (سردق، ابوالخازن، مطرآباد، بقچیر)، اعزام متخصصین کشاورزی به روستا‌های شهرستان، اجرای پروژه بازسازی و مرمت ۸ قنات از سطح شهرستان که درسال ۹۶ به تصویب رسیده بود و جذب مبالغ 61 میلیون میلیون تومان و 85 میلیون میلیون تومان در سال ۹۶ و ۹۷ جهت بازسازی و مرمت قنوات و راه اندازی ۱۶ صندوق قرض الحسنه مردم پایه با هدف اشتغال زایی از اقدامات بسیج سازندگی شهرستان بجستان بوده است.
 
در پایان امام جمعه شهرستان بجستان حجت الاسلام والمسلمین وحیدی به نقش جهادگران بسیجی در طول دوران انقلاب پرداخت و از زحمات همه جهادگران تشکر کرد و اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط سپاه ناحیه بجستان را بسیار تاثیر گذار دانست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها