با همکاری بنیاد خیریه وفاق سبز علوی و سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران؛

اردوی جهادی دو روزه در روستای کوره فرنگی شهرری برگزار شد

مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی، با اشاره به تاسیس این بنیاد از سال 80 اظهار داشت: در مدت 18 سال فعالیت این بنیاد، اقدامات بسیاری در حوزه های عمرانی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و ... در روستاها و مناطق محروم کشور انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۳۶۳۳۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

به گزارش سرویس سپاه  استان تهران خبرگزاری بسیج؛ امیر حسین رستمی افزود: امسال تفاهمنامه ای با سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و صندوق کارآفرینی امید منعقد کرده ایم که بر این اساس 1500 طرح اجرا و وام هایی از طریق صندوق پرداخت شده است. رستمی، گفت: روستای کوره فرنگی دارای 45 خانوار و 150 نفر جمعیت است اما فقر فرهنگی، عمرانی و بهداشتی در این روستا که فاصله چندانی با پایتخت ندارد مشهود است بنابراین 50 جهادگر   در قالب تیم عمرانی، پزشک عمومی، دندانپزشک، روحانی و روانشناس، با هماهنگی بسیج سازندگی سپاه و بنیاد خیریه وفاق سبز علوی، اقدام به اجرای برنامه های جهادی و غربالگری روستائیان کرده است.

رستمی خاطرنشان کرد: در این اردوی جهادی دو روزه سطح سلامت و فرهنگ خانوارها ارزیابی شده و 10 نفر روانشناس در قالب تیم زینبیون خانه به خانه و چهره به چهره خانواده ها را از لحاظ فرهنگی ارزیابی می کنند که مشخص شود ساکنان روستا در چه سطحی هستند و به نسبت آن برنامه های مورد نیاز و خوراک فرهنگی تزریق می شود. برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله طرح قرآن بخوان جایزه بگیر ویژه کودکان و نوجوانان در این روستا اجرا شد که مورد استقبال خانواده ها و کودکان و نوجوانان قرار گرفت.  

بنیاد خیریه وفاق سبز علوی دارای ظرفیت های خوبی است که با مساعدت خیرین و مشارکت مجموعه سپاه در روستاهای محروم اقدام به انجام کارهای جهادی در حوزه های عمرانی، بهداشت و درمان، توزیع بسته های فرهنگی، غذایی و بهداشتی کرده است.

 

 

ارسال نظرات