معاون نشر وادبیات سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه وبسیج از حضور انتشارات فاتحان با 96 عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقد س ورمان وداستان و12 عنوان اثر جدید داستانی درباره شهیدان ورزشکار در نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد .
کد خبر: ۹۱۳۶۳۱۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردارعلی ناظری در گفت وگو یی با بیان این مطلب که یکی از اهداف این انتشارات تبیین نقش مردم واصناف واقشار مختلف مردم اعم از: معلمان ، بازاریان ،دانشجویان ،کارگران ، ورزشکاران وزنان و... ،در دوران دفا ع مقدس وعرصه های گوناگون است افزود : انتشارات فاتحان در مدت 10 سال حضور در عرصه ها ی گوناگون نشر وتدوین وتالیف آثار مکتوب وحضور نمایشگاهی تلاش کرده ضمن پرداختن به نقش مردم و اقشار گوناگون فعال وحاضر در 8 سال جنگ تحمیلی زوایای پنهان این حضور ونقش آفرینی را با چاپ کتابهای تاریخ شفا هی ،داستان ،رمان ،زندگی نامه وسایر قالب ها و با استفاده از فرصت نمایشگاههای بین المللی کتاب و نمایشگاههای استانی تبیین کند.
مدیر انتشارات فاتحان ادامه داد:در این راستا در سال گذشته دربیش از 10 نمایشگاه استانی حاضر و نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را هم در کرمان برگزار کردیم .
رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس یکی از توفیقات این انتشارات را تدوین وتالیف و چاپ وعر ضه بیش از 200 عنوان کتاب با محوریت نقش مردم در دوران دفاع مقدس طی 10 سال گذشته دانست وافزود : دراین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با عرضه بیش از 96 عنوان کتاب که 12 عنوان آن چاپ نخست است، حضور یافته ایم .
ناظری با بیان اینکه این دوازده عنوان کتاب در قالب داستانی به زندگی شهدای ورزشکار می پردازند تصریح کرد: نویسندگان شاخص ادبیات پایداری در این پروژه بزرگ در تالیف این آثار داستانی که به سیره شهدای ملی پوش ورزشکار از جمله شهیدناصر کاظمی ،شهید حسن قاضی ،شهید مجد رضایی وشهید قوچانی و.. . می پردازند با سازمان همکاری داشته اند.
وی با بیان اینکه این انتشارات افتخار انتشار بیش از 35 عنوان رمان وداستان بلند دفاع مقدسی را در کارنامه خود دارد ،تصریح کرد :یکی از رمان های زیبای وخواندنی کتاب به روایت نیم روز 24 است که به قلم مرحوم بهمن کاوه از نویسندگان شاخص ادبیات پایداری به زندگی روحانی شهید شریف قنوتی می پردازد که آن روحانی شهید در 24 روز اول مقاومت خرمشهر به شهادت رسیده است .
مدیر انتشارات فاتحان تاکید کرد : این اثر یکی از آثار برجسته داستانی دفاع مقدس است .
وی کتاب "عباس دست طلا" و" یاور صادق " را دو اثر پر فروش این انتشارات دانست وافزود : این دواثر مفتخر به تقریظ مقام معظم رهبری هستند و به زندگی شهدای اصناف می پردازد .
وی با بیان اینکه ناشران در یکی دوسال اخیر به شدت درتنگنای اقتصادی ومالی قراردارند تاکید کرد : هم اکنون این انتشارات بیش از 20 عنوان کتاب در زمینه ادبیات وتاریخ شفاهی دفاع مقدس آماده چاپ دارد،اما با این وضعیت کاغذ امکان چاپ وعرضه آنر ا ندارد . وی خواستار نگاه جدی دولت و وزارت ارشاد برای حل مشکلات ناشران ومولفان شد .

ارسال نظرات