مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در گفتگو بابسیج:

رمضان؛ ماه رحمت الهی/این ماه فرصت ویژه ای برای رشد و تعالی بندگان است

حجت الاسلام رفیعی گفت: بهترین فرصت برای به دست آوردن کمال و معنویت ؛ ماهی که می توان در آن به تقرب رسید و حقایق را آنگونه که هست نظاره کرد.در این ماه شریف ؛ روحانیت خاصی بر جسم و روح انسان حاکم است و آدم خاکی به واسطه تاثیر این حالات احساسی آسمانی دارد .
کد خبر: ۹۱۳۶۲۸۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛حجت الاسلام سیدحسن رفیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان درگفتگو بابسیج گفت:برای بهره مند شدن از فیوضات ماه میهمانی خدا باید یک برنامه عبادی روزانه برای خود ترسیم نماییم.در روایات اهل البیت علیهم السلام این برنامه روزانه عبادی برای ما ترسیم شده است .

وی افزود:دراین ماه، درهای رحمت الهی باز است، خداوند دراین ماه به فرشتگان آسمان امر می کند که به "انسان های روی زمین استغفار کنید؛ چون روزه می گیرند." 

حجت الاسلام رفیعی اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان، خواب انسان عبادت است، روزه اش تسبیح است و وقتی روزه دار افطار می کند، خوشحال می شود. 

وی درباره مصادیق برکت در ماه مبارک رمضان به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: «خواب در این ماه عبادت و نفس کشیدن در آن تسبیح است و تلاوت یک آیه در این ماه معادل یک ختم قرآن در سایر ماه‌هاست و افطار دادن اگر چه به نیمی از خرما، موجب دوری از آتش می‌شود و یک شب آن ارزشمندتر از هزار ماه است». این همه، از جمله افزونی‌ها و برکات سفره رمضان است که باید حریصانه از خداوند متعال، اشتهای بهره‌مندی از آنها را طلب کرد و خود را دریای پر مروارید آن غوطه‌ور کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان همچنین با بیان اینکه در ماه رمضان باید سه نوع ارتباط توسط روزه‌دار ایجاد شود، گفت: نخست ارتباط با خداوند که به وسیله اطاعت خدا، تلاوت قران و قرائت دعا انجام می‌شود. ارتباط دیگر ارتباط با ولی‌الله یعنی پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) معصومین و مخصوصا امام زمان(عج) که راه آن اطاعت از ولی‌الله و توسل است. ارتباط سوم ارتباط با خود است. ما در طول سال از بعد پاک خود غافل می‌شویم. ارتباط با خویشتن از طریق توبه، استغفار و تهذیب نفس ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:راه رستگاری انسان از این ماه می‌گذرد؛ بنابراین انسان باید حداکثر استفاده از فیض‌های این ماه بی‌نظیر را کسب کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظرات