مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: باید حرمت و حریم ماه مبارک رمضان را شناخت و رعایت کرد.
کد خبر: ۹۱۳۶۲۲۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

 حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ماه غفران الهی را تبریک گفت و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان همه مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار می‌گیرند و تمامی کتب آسمانی در این ماه نازل شده است، که این موضوع خود به تنهایی نشان‌دهنده عظمت و جایگاه ویژه ماه مبارک رمضان می‌باشد.

وی با بیان اینکه باید حرمت و حریم ماه مبارک رمضان را بشناسیم، گفت: بایدها و نبایدهایی برای رعایت در این ماه از طرف ائمه اطهار (ع) و اولیای دینی وجود دارد، که باید آن را فهمیده و مورد توجه قرار داد، چرا که در این صورت از فیوضات این ماه بهره‌مند می‌شویم.

این مسوول اضافه کرد: مهمترین مسئله، شناخت این ماه است شناخت حرمت و حریم ماه مبارک رمضان ضروری است، برای اینکه این ماه یک فرصت طلایی است که کمتر به دست می‌آید و بهترین فرصت برای ارتباط با خداوند متعال است، اگر مردم بدانند چقدر فضیلت در این ماه است دعا می‌کردند تمام ماه‌ها رمضان باشد.

رمضان فرصتی برای تدبر پیرامون قرآن است

سرایی با اشاره به اهمیت تدبر در قرآن، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ما قرآن را فرستادیم تا در آن تدبر کنید و هدف از نزول قرآن تدبر در آیات آن می‌باشد، کسانی که قرآن را مهجور می‌گذارند در قیامت مورد شکایت پیامبر(ص) قرار می‌گیرند، باید در این ماه سعی کنیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم و بیش از گذشته با آن مانوس شده و به دستورات آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه درک عظمت قرآن در این ماه میسر می‌شود، چرا که مردم بیش از پیش با آن مانوس می‌شوند، افزود: در روز قیامت قرآن شفاعت می‌کند و اولین شفیع روز قیامت قرآن کریم است، پس هرگز نباید از آن غفلت کرد.

سرایی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) در سفارش به حضرت علی(ع) می‌فرماید زمانی که فتنه‌ها به شما روی می‌آورد و مانند شب ظلمانی همه جا تاریک می‌شود به قرآن پناه ببرید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء استان با اشاره به جایگاه رفیع و ارزشمند قرآن در بین بزرگان و علمای جهان اسلام، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آن عظمتی که داشت، یک‌تنه در مقابل همه قدرت‌های دنیا اعم از شرق و غرب ایستاد، از قرآن الهام می‌گرفت، چون به نصرت‌ خدا ایمان داشت، با وجودی که حتی در آخرین روزهای عمر شریف خود با قرآن مانوس بود می‌فرمود تاسف می‌‌خورم که تمام عمر خود را صرف قرآن نکردم.

حجت‌الاسلام سرایی با بیان موانعی که انسان را از قرآن این کتاب آسمانی و نسخه نجاتبخش غافل می‌کند، گفت: بیشترین دغدغه پیامبر اکرم (ص) بعد از خودش دنیا طلبی امت اسلام و اسیر جلوهای دنیا شدن آنها بود، زیرا وقتی انسان دنیاطلب می‌شود روز به روز حریص می‌شود و این دنیاطلبی مانع انس با قرآن می‌شود و او را به غفلت می‌کشاند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات