148 میلیون دلار کالا از شرکتهای مستقر در شهرکهای صنعتی قزوین صادر شد
حمیدرضا خانپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی كه از برنامه های مهم دولت مي باشد، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اجرای برنامه های حمایتی مانند توسعه خوشه های صادراتی،ايجاد كنسرسيوم هاي صادراتي و حمايت از شركتهاي مديريت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهاي صنعتي داشته و شركتهاي مديريت صادرات با توجه به اينكه بنگاه های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمايند.
وي گفت: ضرورت توجه و توسعه بازارهاي نوظهور صادراتي در اين مقطع زماني بيش از پيش ضرورت دارد تحريم هاي اعمال شده بر عليه كشورمان را بايد نوعي فرصت بدانيم كه ما را از وابستگي به درآمدهاي نفتي نجات مي دهد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین اظهار کرد: اقتصاد ایران باید به سمت گسترش و تحکیم روابط اقتصادی، سرمایهگذاری و تولید مشترک با همسايگان و دنیای بیرون حرکت کند و لازمه اين كار حضور قوي محصولات ايراني در بازارهاي نوظهور است كه مي تواند اقتصاد كشورمان را شكوفا كند.
رئيس هيئت مديره شركت شهركهاي صنعتي، پرداخت ۵۰ درصد از هزینههای حضور در نمایشگاههای بینالمللی و تورهای صنعتی و تجاری خارجی تا سقف 100 میلیون ریال به ازای هر نفر، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینههای آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکتها و آشناسازی آنها با بازارهای بینالمللی، را در برنامههای حمایتی خود قرار داده است
اين مسئول تصريح كرد: عمده اقلام صادراتي مواد شيميايي، شوينده ها، كشمش، نايلون، نايلكس، منسوجات، انواع كابل برق و كپسول هاي CNG بوده است.
حميدرضا خانپور كشورهاي انگلستان ، روسيه، لهستان، ازبكستان ، تاجيكستان، هلند، روماني، كويت، عمان، قطر، آذربايجان، چين، گرجستان، هند، تركيه ، قرقیزستان ، پاکستان، تایلند، عراق ، قزاقزستان ، افغانستان، امارات، تركمنستان را مقصد كالاهاي صادراتي اين واحدهاي صنعتي عنوان كرد. كه عمده خريداران كالاهاي ايراني کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، ترکیه و کشورهای CIS مي باشند كه از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار می روند.
1010/پ30/ب