سید داوود موسوی گفت: قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت می شود.
کد خبر: ۹۱۳۶۱۲۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری، قاری برجسته قرآن کریم در جمع کارکنان رسمی و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد؛ بنابراین رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است.

سید داود موسوی افزود: دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می بخشندامام علی(ع) می فرماید:کتاب خداوند تعالی را یاد بگیرید؛ زیرا قرآن، بهار دل هاست.

وی در ادامه گفت:  در ماه مبارک رمضان که ماه انس با قرآن است، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد.

موسوی خاطرنشان کرد: قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است هرگاه قرآن را بشناسیم، به عظمت نازل کننده آن پی ببریم و محتوایش را دریابیم، سپس با عشق، با آن ارتباط فکری و عملی برقرار کنیم، می توانیم ادعا کنیم که با قرآن انس گرفته ایم.

وی گفت: قرآن، کتاب آسمانی و معجزه آخرین سفیر الهی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و بزرگ ترین هدیه الهی برای انسان ها و گران بهاترین میراث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در میان مسلمانان است. قرآن کتابی جامع و دربرگیرنده همه قوانین، حکمت ها و موعظه هایی است که برای هدایت انسان لازم است.

موسوی تصریح کرد: عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن کریم در آن است. انسان در این ماه میهمان خداوند است و خداوند هم در این ماه غذایى به نام قرآن برای انسانها فرستاده است.

وی اضافه کرد: خداوند در این ماه ما را به قرآن خواندن فرا خوانده است و با ما در این ماه سخن مى گوید. اگر كسى بخواهد با ظاهر قرآن در تماس باشد، باید ظاهر پاك و طاهرى داشته باشد، بدون طهارت و وضو نمى شود با ظاهر قرآن در تماس بود، حتى نمى شود قرآن را به لب گذاشت و بوسید؛ لذاتوجه و فهم و تلاوت قرآن در این ماه مبارک می تواند ما را چندین برابر از نورانیت قرآن کریم بهره مند ساخته و درجات بالایی از کمال را برایمان به همراه داشته باشد و هرکس به قدر ظرفیت موجود از معارف آن بهره ببرد.

 

ارسال نظرات