نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ارتقای سبک زندگی را مساوی با حرکت در مسیر تمدن مهدوی دانست و گفت: مشکل جامعه امروز ما این است که با وجود آنکه تمام گزاره‌های رفتاری و فرهنگ‌ساز در آیات و احادیث ما ذکر شده به درستی آن را پیاده‌سازی نکردیم.
کد خبر: ۹۱۳۵۹۹۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در جمع بانوان دستگاه های دولتی و اجرایی استان، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن دانست و گفت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن ماه خدا و ماه تزکیه و تهذیب است؛ قرآن در شب قدر که در این ماه قرار گرفته در قلب پیامبر اکرم(ص) تجلى کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن چراغ راه زندگی فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی است، گفت: در این کتاب انسان سازی، نظام تربیتی، تعالیم اخلاقی، معیشت دنیایی، نیازهای روانی، و مسائل مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی و خانوادگی بررسی شده است، انسان در سایه قرآن می‌تواند به تقرب الهی برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه انسان‌های پاک، موفق و كامل به عنوان نمونه در قرآن معرفی می‌شوند و ديگران می‌توانند از رفتار آنها سرمشق بگیرند، تصریح کرد: بهترین الگو برای بانوان جامعه ما حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه و حضرت زینب(س) است.

وی با تاکید بر اینکه زنان بایستی از این الگوهای قرآن بهره بگیرند، گفت: برای رسیدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی می طلبد که بانوان جامعه در مسیر این الگوها و انسان‌های پاک و نمونه که در قرآن معرفی شده است، حرکت کنند. یک زندگی شایسته بر مبنای عفاف و حجاب، پاک‌دامنی و سلامت جسم و روح استوار است.

آیت الله دری نجف آبادی ارتقای سبک زندگی را مساوی با حرکت در مسیر تمدن مهدوی دانست و تصریح کرد: مشکل جامعه امروز ما این است که با وجود آنکه تمام گزاره‌های رفتاری و فرهنگ‌ساز در آیات و احادیث ما ذکر شده، به درستی آن را پیاده‌سازی نکردیم و این امر هم به دلیل استحاله فرهنگی دشمن است که متاسفانه در طول این سال‌ها نسبت به این تهاجم فرهنگی غفلت کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: جمعیت یکی از اهرم‌های قدرت است و در جنگ نرم کاهش جمعیت یک استراتژی بوده و ترغیب به کاهش فرزندآوری و حتی نسل‌کشی در کشورهای مسلمان در این استراتژی می گنجد.

وی با ابراز تاسف از اینکه نرخ رشد جمعیت در استان مرکزی منفی است، گفت:  باید برای رفع این مشکل تلاش جدی از سوی مسئولان و خانواده‌ها انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان به سالروز شهادت شهید مطهری و هفته معلم هم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری گنجینه ای پر برکت برای حیات انقلاب اسلامی است؛ بایستی از این الگوی حسنه در تمام امور زندگی بهر بگیریم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات