مدرس جنگ نرم سازمان بسیج اساتید استان اصفهان: از دیرباز و بخصوص بعد از جریان مشروطه، آرزوی ایران دوستان و روشنفکران این بود که مانند کشورهای پیشرفته‌ای مثل ژاپن قدرت برنامه‌ریزی و طراحی چشم انداز در ایران وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۳۵۸۸۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مدیرکانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد گفت: امروز می‌بینیم که با حضور و لطف وجود رهبر حکیم انقلاب این برنامه‌ریزی‌ها و چشم اندازها با درایت ایشان محقق شده است.

مطیع با اشاره به اهمیت علم اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند العلم السلطان. علم محض و دانش نظری باعث قدرت نمی‌شود. آنچه که در واژه سلطان مدنظر حضرت رسول است یعنی کاربردی کردن علم. وقتی علم کاربردی شد و کاربرد آن در تکنولوژی، صنعت، بهداشت و دیگر زمینه‌ها بروز پیدا کرد، تبدیل به قدرت می شود.

مطیع با اشاره به کشورهای غربی افزود: قدرت کشورهای غربی بر ۳ عامل استوار است: زور نظامی و سیاسی که معمولا با کشتار نظامی و چپاول قدرت حاصل می شود. چپاول اقتصادی که سرمایه‌های یک کشور را به تاراج می برند. این دو عامل مورد قبول جمهوری اسلامی نیست. اما عامل سوم که ما نیز به عنوان عامل قدرت قبول داریم، علم و فناوری است.

وی افزود: عامل مهم دیگری که جمهوری اسلامی و نظام مقدس انقلاب اسلامی از آن بهره می‌برد، عامل معنویت و نفوذ بر دل هاست. عظمت و نفوذ امام راحل و مقام معظم رهبری در دل هم میهنان عامل مهم اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اساتید دفاع مقدس سه نقش بسیار مهم در این بیانیه می‌توانند ایفا کنند. نقش اول این است که نقش محرک در جامعه داشته باشند. شما عزیزان باید به جوانان برای چهل ساله دوم انرژی دهید. نقش دوم شما، انتقال تجربیات چهل ساله اول به دوستان چهل ساله دوم است. موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها و همچنین خطاها را جهت موفقیت‌های بیشتر منتقل کنید و سومین نقش که رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند، تزریق اعتماد به نفس و امید به جوانان است.

وی همچنین از لیبرال‌ها، تکنوکرات‌ها و بروکرات‌ها به عنوان موانع انقلاب اسلامی نام برد و گفت: این انقلاب در سایه الطاف خداوند متعال از این موانع و دیگر موانع عبور کرده و خواهد کرد.

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات