خبرهای داغ:
فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ماحصل تلاش معلم باید تربیت انسان کامل، سالم و متقی باشد، گفت: هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که بتوانیم انسانی متقی برای جهان اسلام تربیت کنیم.
کد خبر: ۹۱۳۵۸۳۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی شب گذشته (17 اردیبهشت) در مراسم یادواره 75 شهید معلم و 325 فرهنگی فرزند شهید که در محل تالار لاله سپاه بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه امروز شاهد عزت و عظمت نظام اسلامی ایران هستیم، گفت: در این برهه از زمان به درستی درک می کنیم این فرمایش امام راحل را که شهدا مظهر قدرت هستند.

 

وی افزود: امروز برای همه به ویژه دشمنان اسلام ثابت شده که قدرت ایران اسلامی به واسطه شهدا است که مسیر نورانی انقلاب را ترسیم کردند.

 

سردار مرتضوی بیان داشت: اگر در این مقطع از زمان شاهد مهربانی ها و همدلی های مردم ایران در حادثه سیل اخیر هستیم، به واسطه آموزه هایی است که از شهدا به ما رسیده است.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: هر آنچه که پیش رو داریم برای رسیدن به تمدن جهانی اسلام، نیازمند بازخوانی سیره عملی شهدا هستیم.

 

سردار مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر لحظه ای غفلت کنیم و از مسیر نورانی شهدا منحرف شویم، سرعت حرکت ما در رسیدن و تأسیس ایجاد تمدن بزرگ جهان اسلام با وقفه مواجه می شود.

 

وی با بیان اینکه جای بسی مباهات است که تلاش معلمان برای آینده سازی نظام به ثمر رسیده، تصریح کرد: باید تلاش کنند تا بیانیه گام دوم انقلاب را در رسالت خطیر خود به درستی و زیبایی عملیاتی کنند.

 

سردار مرتضوی در ادامه با تأکید بر اینکه ماحصل تلاش معلم باید تربیت انسان کامل، سالم و متقی باشد، گفت: هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که بتوانیم انسانی متقی برای جهان اسلام تربیت کنیم.

 

وی افزود: در این برهه از زمان معلمان نیازمند این هستند که سیره شهدا را برای دانش آموزان تبیین کنند و راه درست را به آنان آموزش دهند.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: دشمنان با هجمه فرهنگی می‌خواند ذهن جوانان ما را متشنج کنند، بنابراین در این رابطه معلمان نقشه‌هایی که شهدا برای دفاع از مملکت انجام دادن را برای دانش آموزان بازگو کنند.

 

سید عابس حسینی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در ادامه هدف از برگزاری یادواره های شهدا را تبیین و نهادینه کردن فرهنگ و سیره عملی شهدا  در جامعه به ویژه نسل جوان عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی را از ملت ما گرفته و رفاه طلبی و بی دینی را جایگزین آن کند، اظهارداشت: معلمان باید با تبیین ارزش های اسلام و سیره شهدا، اراده ملت را در مقابل توطئه دشمنان استوار نگه دارند.

 

حسینی بصیرت افزایی و احیاء فرهنگ ارزشمند شهادت طلبی را لازمه برگزاری یادواره های شهدا برشمرد و افزود: برگزاری این یادواره ها به ما نشان می دهد که راه را درست می رویم.

 

گفتنی است، این مراسم با نوحه سرایی در وصف شهدا ادامه یافت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها