خبرهای داغ:
فراخوان نخستین جشنواره ملی شعر رضوی با محوریت سیره رضوی و ائمه معصومین (ع) اعلام شد که علاقه‌مندان تا ۲۰ خردادماه مهلت ارسال آثار دارند.
کد خبر: ۹۱۳۵۷۹۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، نخستین جشنواره ملی شعر رضوی با محوریت سیره رضوی و ائمه معصومین(ع) به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

فراخوان این جشنواره طی روزهای گذشته اعلام شده و علاقه‌مندان تا ۲۰ خردادماه امسال مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی اینترنتی portal.shamstoos.ir و به صورت تایپ شده ارسال كنند.

این جشنواره در محورهای «تا بلوغ انگور» به منظور برسی ابعاد نورانی زندگی حضرت امام رضا(ع)، «پیوند زرین» با هدف تبیین ارجمندی معنوی و تاریخی حدیث متواتر سلسلةالذهب، «راه روشن» در قالب سفیر تاریخی حضرت امام رضا(ع) از مدینه تا طوس، «حضور تابناک» بررسی اثرگذاری امروزین بارگاه قدسی امام رضا(ع) و مشهد مقدس در جنبه‌های مختلف زندگی مردم ایران، «ضریح توسل» تبیین جایگاه ویژه آستان قدس رضوی در تبلیغ هنرمندانه دین و پاسداشت هنرمندان آیینی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های ادبی و هنری در پیوند با شیوه زندگی و سلوک فردی و اجتماعی معصومین(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع)، پاسداشت پدید آورندگان آثار فاخر ادبی در حوزه فرهنگ رضوی اعلام شده است.

محدودیت سنی برای ارسال آثار به این جشنواره وجود ندارد و هر شاعر می‌تواند تا ۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال كند ضمن اینكه اشعار ارسالی الزاماً باید در قالب‌های کلاسیک ذکر شده باشد و محور موضوعی هر اثر مشخص شده باشد.

به برگزیدگان نهایی در هر قالب شعری جوایز نقدی نفر اول چهل ملیون ریال و نفر دوم سی ملیون ریال و نفر سوم بیست ملیون ریال اهدا خواهد شد.

نتایج داوری آثار ١٠ تیرماه ١٣٩٨ اعلام می‌شود و مراسم اختتامیه روز ٢٠ تیرماه در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شمار‌ه‌های ٠٩١٧٧٠٥٤٠١٨ و ٠٩١٧٧١٠٨٥٨٠ تماس حاصل كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها