حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره درمراسم افتتاحیه کلاس‌های ماه مبارک رمضان بااشاره به عظمت وبزرگی ماه رمضان درمقایسه بادیگرماه‌های سال گفت:خودسازی بزرگترین درس ماه مبارک رمضان است
کد خبر: ۹۱۳۵۷۳۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره درمراسم افتتاحیه کلاس‌های ماه مبارک رمضان بااشاره به عظمت وبزرگی ماه رمضان درمقایسه بادیگرماه‌های سال گفت:خودسازی بزرگترین درس ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه  افزود: پیامبر عظیم الشأن هم هدف اصلی از ماه مبارک رمضان را خودسازی و تهذیب معرفی می‌فرمایند. چون اگر افراد، خودسازی و تذکیه نفس نداشته باشند؛ در امتحانات و لغزشگاه‌های گناه، سقوط می‌کنند و در دام شیاطین قرار می‌گیرند. قرآن کریم بلعم باعورا را یکی از نمونه افرادی، معرفی می‌کند که تزکیه واقعی نداشته است و به همین دلیل از مسیر حقیقی و صراط مستقیم منحرف شده است. 

منتشلواضافه کرد: افراد زیادی در طول تاریخ بوده اند که اهل نماز و روزه بودند؛ ولی، چون به فکر تهذیب و خودسازی و پرهیز از گناه و تعلقات دنیوی نبودند؛ در ورطه هلاکت قرار گرفتند. افرادی، چون قارون و شرکت کنندگان در صف مخالفین امام حسین علیه السلام در کربلا.
 

مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره تاکیدکرد: باید هدف از روزه، صفای دل و جان، پرهیز از گناه، مزین به اخلاق و تذکیه روح و جان باشد. اگر هدف شخص روزه دار، به دست آوردن رضای خدا و به دنبال آن خلق خدا باشد؛ رستگار و اهل سعادت است؛ در غیر این صورت قطعا اهل شقاوت خواهد بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات