ترک گناهان در ماه مبارک رمضان بهترین اعمال است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم استفاده حداکثری از فرصت ماه مبارک رمضان گفت: افضل اعمال در ماه مبارک رمضان ترک کردن محرمات الهی و گناهان است.
کد خبر: ۹۱۳۵۷۲۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جمع مردم اردکان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به بیان چند مسئله شرعی پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان و حضور پرشور مردم در مساجد فرصت مناسبی است که مردم هرچه بیشتر با برخی از مسائل شرعی و ضروری آشنا شوند.
وی افزود: باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که توانستیم این ماه پرفضیلت را درک کنیم و برای این توفیق جا دارد که انسان سجده شکر به‌جای آورد. باید از این فرصت بی‌نظیر نهایت استفاده را ببریم. پیامبر اسلام فرمودند؛ کسی که در این ماه یک آیه قرآن بخواند مانند کسی است که تمام قرآن را در غیر از ماه رمضان ختم کرده باشد.
امام‌جمعه اردکان گفت: در ماه مبارک رمضان باید روال زندگی انسان تغییراتی داشته باشد و اگر هیچ تغییری نکند خسارت‌دیده است و این سرمایه گران‌بها از دست انسان رفته است. به فرمود: ه رسول گرامی اسلام، افضل اعمال در ماه مبارک رمضان ترک محرمات و گناهان است.
وی تصریح کرد: امروز باوجود امکانات، راه‌های ارتباطی و فناوری‌های مختلف مانند فضای مجازی دیگر هیچ عذری برای کسی پذیرفته نیست که مسائل شرعی را نداند. علما و روحانیون هم باید مسائل شرعی را بیان کنند و آن را ترویج کنند.
حجت‌الاسلام شاکر در پایان اظهار داشت: کسی که سه شرط بلوغ، عقل و توانایی جسمی داشته باشد مکلف به انجام واجبات می‌شود، ولی اگر یکی از این شرایط را نداشته باشد تکلیفی ندارد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات