رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان:
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی کارنامه درخشانی در گیلان دارد گفت: در سال 96 ساخت یک هزار واحد مسکن محرومان را شروع کردیم که تا به امروز 741 واحد اجرایی شده و در تلاش هستیم تا پایان شهریور این 741 واحد را تحویل دهیم.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۵۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹

تحویل 741 واحد مسکن محرومان در شهریور امسال

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ احمد ابراهیمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان عصر سه شنبه 17 اردیبهشت 98 با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان در رشت با مدیریت و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرهنگ احمد ابراهیمی در این دیدار با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در ابتدای سال 98 اظهار کرد: در ابتدای سال جهت کمک به مردم سیل‌زده شمال کشور مأموریت پیداکرده و از روز دوم فروردین در مناطق سیل‌زده مازندران حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه بازسازی نقاط آسیب‌دیده شهرستان سوادکوه شمالی و سوادکوه مرکزی مازندران را بر عهده گرفتیم افزود: نیروهای جهادی ما در منطقه حضور پیدا کردند و خدمات شایانی به مردم سیل‌زده ارائه کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین تسخیری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نیز از مناطق سیل‌زده بازدید کردند بیان کرد: از ابتدای حادثه دستگاه‌های مهندسی ما به مناطق سیل‌زده منتقل شدند و همکاران ما تا دیروز به مدت یک ماه شبانه‌روزی به مردم کمک‌رسانی کردند.

تحویل 741 واحد مسکن محرومان در شهریور امسال

ابراهیمی با بیان اینکه دیروز کلیه دستگاه زیرساختی و مهندسی از مناطق سیل‌زده جمع‌آوری و به استان منتقل شد گفت: دو دهنه پل در روستای 50 خانواری سوادکوه که تخریب‌شده بود در عرض یک هفته دوباره ساختیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل زود شروع شدن فصل سالی در مازندران کمک‌رسانی ما با سرعت بالایی انجام گرفت افزود: بالای 10 سر دهنه کشاورزی را در سوادکوه شمالی تعمیر کردیم تا چند صد هزار هکتار از مزارع برنج از بی‌آبی نجات پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سه چهار روزی در جویبار نیز کمک‌رسانی کردیم تصریح کرد: راه‌های تخریب‌شده در شهرستان جویبار را بازسازی کردیم.

تحویل 741 واحد مسکن محرومان در شهریور امسال

ابراهیمی با اذعان به اینکه سه دستگاه کامیون و دو دستگاه بیل ما بالغ‌بر یک ماه شبانه‌روز در منطقه سیل‌زده فعالیت می‌کردند بیان کرد: کمک‌ها امسال برخلاف سال‌های گذشته هدفمند تقسیم شد و مایحتاج عمومی مردم تا حدود زیادی تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های ما در مرحله دوم تخصصی‌تر شد افزود: در مرحله دوم لوازم منزل را تهیه کردیم، به‌عنوان‌مثال، یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، بخاری، فرش، موکت و پتو برای هر خانواده تهیه کردیم که بالغ‌بر 100 سری را تحویل دادیم و بخشی را توزیع کردیم و بخشی مستقر است و تحویل سازندگی سپاه مازندران دادیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: بالغ‌بر 5 میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف دریافت و ارسال‌شده است.

تحویل 741 واحد مسکن محرومان در شهریور امسال

ابراهیمی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی و دانشجویی به مناطق سیل‌زده گلستان اعزام‌شده بیان کرد: دو موکب از گلستان به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام‌شده و روزانه 5 هزار غذای گرم در منطقه توزیع می‌شد.

 وی با بیان اینکه دو عدد قایق موتوری نیز به لرستان اعزام‌شده بود گفت: گروه‌های جهادی در قالب‌های مختلف به کلیه استان‌های سیل‌زده اعزام‌شده بودند و یک همدلی خوبی بین تمامی دستگاه‌های کمک‌رسان ایجاد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه طرح جدیدی را برای بازسازی 500 واحد مسکونی در استان گلستان در برنامه داریم بیان کرد: این کمک‌ها از طریق مساجد استان صورت می‌گیرد و هر مسجد برای ساخت یک‌خانه سیل‌زده بسیج می‌شود و کمک‌ها به‌حساب مسجد واریز و مساجد از نحوه ساخت خانه‌ها باخبر می‌شوند و تمامی این 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و با کمک تمامی مسئولین استان این کار انجام می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که احداث خانه تا قبل از فصل سرما به پایان برسد تصریح کرد: اگر کمک‌های مردمی برسد ما می‌توانیم حتی قبل از سه ماه خانه‌ها را تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی کارنامه درخشانی در گیلان دارد افزود: یک هزار واحد را در سال‌های گذشته تمام کردیم و در سال 96 نیز ساخت یک هزار واحد دیگر را شروع کردیم که تا به امروز 741 واحد اجرایی شده که در تلاش هستیم تا پایان شهریور این 741 واحد را تحویل دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه ساخت خانه محرومان سخت است گفت: با این وضعیت قیمت‌ها ساخت یک واحد هم بسیار سخت است و بسیار از خانه‌ها در مناطق دور دست و روستاها هستند که این کار فقط توسط نیروهای جهادگر ما امکان‌پذیر است.

تحویل 741 واحد مسکن محرومان در شهریور امسال

ابراهیمی با بیان اینکه در طرح جدید امسال به هر پایگاه یک یا دو خانه داده‌ایم تا کار ساخت را پیش ببرند گفت: ساخت یک‌خانه 50 متری با کمتر از 70 میلیون تومان امکان‌پذیر نیست اما بودجه ما 40 میلیون است و 30 میلیون دیگر توسط نیروهای جهادی تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال تمامی پایگاه‌های سراسر استان باید یک گروه جهادی را ثبت کنند گفت: ما دو هزار پایگاه داریم و با ثبت دو هزار گروه جهادی، اگر بحرانی پیش آمد 2000 هزار نیروی جهادی خواهیم داشت.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: ورود به روستاهای محروم برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه از دیگر برنامه‌های ما است که این پروژه‌ها با هزینه‌های بسیار کم انجام می‌شود و در این اقدامات به کمک دهیاری و بخشداری‌ها نیاز داریم و این کار در سال‌های بعد تقویت می‌شود و برخی از پروژه‌های ما مشکل 30 خانوار را حل می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات