رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: با ورود سیستم قضایی ضمن به روز شدن پرداخت حقوق کارگران معدن، از تعطیلی 2 معدن بزرگ در کوهبنان و بیکار شدن افزون بر 800 کارگر جلوگیری بعمل آمد.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۲۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ به نقل از پایگاه خبری دادگستری کل استان کرمان، محمدمهدی میرزایی با تاکید بر اینکه از فعالیت های اقتصادی مشروع حمایت می کنیم افزود: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، اجازه نخواهیم داد چرخ تولید در معادن زغال سنگ کوهبنان به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی متوقف شود. 

این مقام قضایی تصریح کرد: طی یک سال گذشته و پس از برگزاری چندین نشست مشترک بین مسئولان قضایی شهرستان کوهبنان با مسئولان ارشد شرکت زغال سنگ استان کرمان، گلایه مندی کارگری در زمینه پرداخت نشدن به موقع حقوق به حداقل رسیده است.

وی به عملکرد دادگستری کوهبنان در زمینه حمایت از تولید کنندگان و واحدهای تولیدی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در راستای جلوگیری از تعطیلی و رسیدگی به مشکلات معادن، دادگستری کوهبنان در ادامه ابلاغ دستور العمل پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوق و قضایی از سوی قوه قضائیه بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کارخود قرار داده است.

میرزایی به وجود معادن زیاد زغال سنگ در این منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که طی چند سال گذشته همواره با آن مواجه بودیم، اعتصاب های کارگری به دلیل پرداخت نشدن به موقع حقوق و مزایا بود.

وی عنوان کرد: یکی از معادنی که در این رابطه دچار مشکل بود معدن چشمه پودنه کوهبنان با حدود 500 کارگر با سابقه و مهارت فنی بالا بود،که با نشست های مشترکی که با سهامداران عمده و مدیران شرکت زغال سنگ کرمان داشتیم، از سال گذشته با قول مساعد مدیران استانی، بخشی از مطالبات مالی و حقوق و مزایای معوقه کارگران پرداخت شد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کوهبنان گفت: با ورود سیستم قضایی و در راستای حفظ حقوق کارگران، در حال حاظر پرداخت حقوق کارگران معدن به روز شده و کمتر شاهد عدم پرداخت حقوق و اعتصاب های کارگری هستیم.

رئیس دادگستری کوهبنان بیان کرد: با ورود سیستم قضایی شهرستان کوهبنان و برگزاری چندین نشست مشترک به مشکلات حقوقی و قضایی معدن زغال سنگ کان جویان کوهبنان رسیدگی شد و از تعطیل شدن این معدن با داشتن بالغ بر 300کارگر جلوگیری بعمل آمد.

وی افزود: در خصوص معدن کان جویان نیز با رعایت قوانین و مقررات تاکنون مسئولان مربوطه نسبت به تسویه حساب تعدادی از طلبکاران اقدام کرده و معدن در حال ادامه فعالیت است.

لذا این اقدامات موجب جلوگیری از اعتصاب گسترده کارگران و تعطیلی معادن شد.

وی افزود: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های سیستم قضایی و در راستای رونق تولید و در چارچوب مقررات و به دلیل وظایف و اختیارات و صلاحیت های قانونی، ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در دادگستری کوهبنان تشکیل شده است و جزء ستاد های فعال این حوزه قضایی است.

معادن چشمه پودنه و کان جویان از معادن معتبر در زمینه تولید زغالسنگ در سطح کشور است.

 

 

ارسال نظرات